Archief - Signaal router plotseling te zwak

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kaythar

Legacy Member
Ik heb 2 laptops. Mijn oude laptop heb ik een tijdje geleden door een nieuwer model veranderd. Bij de oude laptop is nu plots van de ene op het andere moment het signaal van mijn router niet sterk genoeg meer.

Gestopt met surfen. Alles werkte. Computer terug aangezet en plotseling kon ik geen verbinding meer maken met het netwerk dus idem ditto internet. Na wat zoeken kwam ik tot de conclusie dat het signaal van mjin router gewoon niet meer bij mijn pc geraakt.

In je netwerkinstellingen heb je van die balkjes die de sterkte van het signaal weergeven. Vlak naast de router zijn de balkjes allemaal gevuld. Hoe verder ik wegga hoe lager de signaal sterkte. Eens in de living geraakt het signaal daar niet meer. Op de andere laptop geen probleem. Met die oude laptop heb ik een paar jaar gesurft zonder probleem. Volgens mijn configuratiescherm werkt de netwerkkaart correct.

Ik heb zo'n B-Box van Belgacom. Als die in pan valt vliegt die buiten en komt er nooit nog een B-Box in huis. Al wat problemen met de vorige B-Box gehad. Nu op sommige dagen ook om onverklaarbare reden soms 2-3 keer per dag plotseling mijn verbinding verbroken. Vooral heel leuk als dit net gebeurt op het ogenblik dat je in je pc-banking op de knop "bevestig overschrijving" klikt.

Ik heb niets veranderd aan de instellingen of de opstelling van mijn router. Iemand een idee wat het probleem kan zijn en vooral hoe ik dit kan oplossen. Andere hardware is uitgesloten. Ik heb al lang problemen met het scherm. Die pc kan ieder moment in pan vallen. Alhoewel ik dat al maanden denk en ik die nog dagelijks gebruik.

Nielsvds

Legacy Member
Ik zou denken aan interferentie van naburige draadloze netwerken of andere apparaten zoals babyfoons,draadloze telefoons, eigenlijk al de hardware die via een draadloos signaal werkt kan storen bv een draadloze hoofdtelefoon.

Met behulp inssider kan je zien of er naburige netwerken ook op het zelfde kanaal surfen. Pas dan het draadloze kanaal aan.

kaythar

Legacy Member
Net geïnstalleerd. Begrijp niets van dat programma, maar het toont me maar 1 lijn met gegeven waaruit ik denk kan besluiten dat er geen ander draadloze apparaten in de buurt zijn.

'k snap ook niet goed dat mijn 2de laptop en die van mijn broer het signaal zonder problemen ontvangen en mijn andere laptop niet tenzij ik vlak naast de router sta?????
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan