Archief - serieus boot probleem !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fregelke

Legacy Member
lo,

Men pc wilt 3/4 van den tijd niet booten en dat is zo ineens gekomen. Hij blijft constant hangen op bootscherm. Er komt wel op cpu @ 2370mhz en memory check ok maar dan wanneer hij de ide apparaten moet detecteren gebeurt er niets meer.
Na dan zo 3-4 keer power te resetten en poging tot boot , detecteert hij wel men harde schijf en boot hij dus normaal. Kheb mobodriver opnieuw geinstalleerd , zonder succes :( .

Dacht mss dat het aan men 350w noname voeding lag, dus hebbek men dvdstation uitgetrokken , idem met weinig resultaat. (btw pc heeft ier al half jaar zonder probs gedraaid zonder enige wijziging van setup en nu ineens doet da zo voos :s )

Het zou me ook verwonderen dat het aan men harde schijf ligt. Het is nen WD 200 gig van een half jaar oud. Enige hd in pc en eens die geboot geraakt is draait die perfect. Cpu is overclocked maar dat is het probleem ook niet want krijg geen bluescreen bij boot.

Iemand een idee waaraan dat mijn probleem kan liggen ? kan da mss aan mijnen bios liggen die mss fucked up is waardoor die soms IDE apparaten niet detecteert ?
:help:
[mobo soltek nforce2] [amd xp2800+ barton] [1024 ddrram]

Exit

Legacy Member
nie zoagen, ge moet geduld hebben kan paar uur duren voor er iemand op forum passeert die kan helpen!!!!

voedingsprob zal het nie zijn.
clock die eens wa lager als test, reset bios eens naar originele instell
controleer de stekkers eens of ze nog goe zitten
draait de hd als ie boot en vastloopt?

/LeXuS\

Legacy Member
Kan het niet gewoon zijn dat je kabels naar je hd slecht aangesloten zijn of zijn losgekomen, als hij hem niet detecteerd...

Tzou gelijk raar zijn daje hardeschijf nog niet op snelheid is hé als het nog maar een half jaar oud is.

Controleer es de kabels en probeer eens met een andere schijf er in te steken.

fregelke

Legacy Member
Ik heb bios al is gereset en ide-kabel naar hd ook vervangen. Still fucked up.
Bij power-on voel ik dat hd begint te draaien , en dat er ff van wordt gelezen , maar dat stopt dan na een sec en doet de pc niks meer. (maar hd blijft wel draaien volgens mij)

bedankt alvast voor de replies ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan