Archief - screenplay mx mediaplayer geen geluid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deven

Legacy Member
Heb deze vandaag gekocht in mediamarkt. kom thuis, zet er wat films op.

alles werkt. divx, dvd mkv.

maar de mkv's die dts geluid hebben geven geen geluid door naar tv.

mkv met AC3 gaat wel vlekkenloos.

Is dit ergens in te stellen. ik kan niks gevonden krijgen op google wat hiermee te maken heeft. Of ik gebruik verkeerde zoekterm.

echt enorm vervelend.

heb de laatste nieuwe firmware.

bij audiosettings staat er RAW of stereo om te kiezen. stereo is duidelijk, RAW weet ik niet. Maar bij beide geen geluid.

Dan eens aangesloten via scart, ook hier geen geluid en belachelijk slecht beeld. ( wat wel kan natuurlijk ).

hopelijk iemand met een idee.

dit vindt ik net op ene site.

http://www.digitalversus.com/iomega-screenplay-mx-hd-p501_11206_113.html

"Compatibility: DTS isn't decoded
While it plays Full-HD videos without flinching in spite of their weight, we were disappointed by the handling of Dolby Digital and DTS. Firstly, if you use your TV speakers you won't be able to hear DTS tracks at all as the ScreenPlay MX HD doesn't decode them."

edit : ondertussen ook antwoord gehad op iomega.

"The ScreenPlay MX does not support native DTS decoding and will not send decoded DTS audio over HDMI. Output of DTS encoded digital audio requires the optical S/PDIF connection* to a Dolby Digital DTS-capable receiver or HDTV for output to a surround sound speaker system.
"

simpel, morgen dat ding terugbrengen, daar het waardeloos is zonder dat.

Aap

Legacy Member
Blijkbaar kan de screenplay mx mediaplayer geen DTS aan. Of je moet bij het originele bestand het geluid met DTS omzetten naar bv AC3.

deven

Legacy Member
Aap zei:
Blijkbaar kan de screenplay mx mediaplayer geen DTS aan. Of je moet bij het originele bestand het geluid met DTS omzetten naar bv AC3.

heb contact gehad met iemand van iomega en die vertelde me hetzelfde.

Ben dus niet van plan om alle films die ik heb gaan om te vormen. Nog de kennis, nog de tijd voor.

Morgen terug met deze en omruilen tegen iets anders/ Lacie of WD variant. ga wel proberen hem daar te testen met film vanop usb.

mag dicht. lacie lacinema play hd gekocht. werkt direct.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan