Archief - scherm valt uit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

IkoN

Legacy Member
Heykes , heb iets raar voor
Heb een maandje geleden nieuwe pc bij tones gekocht en werkt perfekt maar als het scherm uitvalt als de pc idle is , komt het nietmeer terug.
Ook als ik in windows ben en herstart de pc , doet deze het wel maar scherm springt ook niet aan , enige optie om het terug aan te krijgen is switchke achteraan de voeding uit zetten , inschakelen en terug pc opzetten , dan doet ie het wel.
Iemand die mss weet hoe dit verholpen kan worden.
Heb al een anders scherm erop aangesloten maar die heeft juist hetzelfde probleem

Grtz

Sapermun

Legacy Member
indertijd had ik net hetzelfde. bij mij was het over met een andere psu. K zou wel andere antwoorden afwachten, mss dat er simpelere(goedkopere) oplossingen zijn.

IkoN

Legacy Member
da ga ik zekers doen , het is just ne nieuwe dus nie veel goesting om er nog is extra centen in te steken. , toch bedankt voor de info :)

Aap

Legacy Member
Kijk eens naar energiebeheer of dat de standby modus of slaap modus ingeschakeld staat. Gewoon uitschakelen, alle twee. en kijk of dat monitor uitschakelen na x minuten staat op uitschakelen, schermbeveiliging uitschakelen.

Om je verder te helpen hebben natuurlijk gedetailleerde informatie nodig van je pc. zoals: videokaart? processor? voeding? geheugen? harde schijven? moederbord? Overgeklokt?

IkoN

Legacy Member
Heb het allemaal al uitgeschakeld maar blijft hetzelfde

Intel I3 2120
H61MU-E35 B3 DDR3 Socket 1155
Intel Processor HD2000
Antec 450W
4 gig kingston ram

da wast als ik me nog goe voorheb

Aap

Legacy Member
Welke aansluiting gebruik je voor je monitor? HDMI? VGA? DVI?
Krijg je een boodschap als je zegt "scherm valt uit"? Zoals "no signal?"

IkoN

Legacy Member
vga aansluiting
het lampje van het scherm gaat ook niet aan , gaat normaal van oranje naar blauw maar blijft oranje dus no signal

Aap

Legacy Member
IkoN zei:
vga aansluiting
het lampje van het scherm gaat ook niet aan , gaat normaal van oranje naar blauw maar blijft oranje dus no signal

Probeer de BIOS op te waarderen, de chipset drivers en de grafische drivers. Bovendien kijk eens in je besturingssysteem of dat je monitor aangeduid staat als de primaire monitor. (normaal zou dat het geval zijn, maar controleer toch maar eens)
Kijk ook eens in de BIOS of dat er geen energiebesparing is voor beeldscherm, misschien is daar iets dat uitgeschakeld moet worden.

IkoN

Legacy Member
Kzal er strx is naar kijken , al bedankt voor de info :)

grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan