Archief - Scherm draaien met ATI kaart.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vix

Legacy Member
Hey iedereen,

Hier de volgende vraag.

Ik zou voor mijn job een scherm op een oude laptop 90 graden moeten kunnen draaien.

ACER
Mobile AMD Sempron
Processor 3000+
1.80 GHz, 512 MB

ATI mobility RADEON X700

WINDOWS XP

Nu had ik al eens rondgekeken naar mogelijke oplossingen en daarbij kwam ik op deze twee keuzes:

- Via het ATI icoontje rechterklikken en daar zou het ergens in één van de menus moeten staan.

- Via Pivot Pro, een downloadable programma'tje.

Het eerste vond ik niet. (kan aan mijzelf liggen ;) )
Pivot Pro kon ik wel installeren, maar als ik op de functies klikte, werd mijn scherm gewoon even zwart en daarna terug normaal.


Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Yank

Legacy Member
nieuwste drivers geinstalleerd? bij mij iig mogelijk en ik zit nog op drivers van +- 1 jaar oud.

Vix

Legacy Member
Hij geeft "INF error, video driver not found" als ik dit wil doen... Miserie :)

R3L4X

Legacy Member
Ik had een ATI tool waarmee je kon overclocken, verschillende dingen instellen waaronder het scherm draaien op 90-180-270 en 360 graden. Alleen spijtig dat ik het programma niet kan terugvinden :s.

Vix

Legacy Member
De bedoeling is dus om met die laptop die binnen staat een herhaalde powerpointpresentatie door te sturen naar een groot plasmascherm dat buiten hangt, weliswaar verticaal. Andere ideeen zijn ook welkom natuurlijk! ;)

Exit

Legacy Member
laptops werken meestal NIET met de drivers van de sites van nvidia/ati

moet je voor op fabrikant site zijn of op bvb laptopvideo2go of omega drivers.

met XP zat er een optie in om via toetscombi te switch naar 90 of 180 graden dacht ik, kan niet testen hier

R3L4X

Legacy Member
Eens opgezocht en het programma heet ATItray. Geloof dat het enkel voor ATI kaarten is.

Vix

Legacy Member
ja ctrl+alt+pijltje werkte op men andere ook, maar niet op die laptop...

Bloob

Legacy Member
en stap 3 van die link die ik gaf ook niet?

link zei:
Click "Start," then "Control Panel," "Display," the "Setting" tab, and then the "Advanced" button. Check for an "Orientation" option. Select your desired orientation.
?

blockkiller

Legacy Member
gewoon catalyst control center en daar kunt ge da instellen.

Vix

Legacy Member
Met dat ATItray programma'tje krijg ik de error 'Error setting rotation mode!'. Het scherm wordt heel even zwart en erna blijft alles zoals het was.

R3L4X

Legacy Member
Vix zei:
Met dat ATItray programma'tje krijg ik de error 'Error setting rotation mode!'. Het scherm wordt heel even zwart en erna blijft alles zoals het was.

Bij mij ging dat nochtans en ik heb een Mobility radeon x600.

Vix

Legacy Member
Volgende poging ondernomen:

Ik heb zoals voorgesteld omega drivers geinstalleerd. Dan staat er bij geadvanceerde instellingen wel een rotatie tab.

Helaas krijg ik dan de error:

'De gevraagde draaihoek wordt niet ondersteund door de huidige weergavemodus (resolutie en/of vernieuwingsfrequentie en/of kleurendiepte). Wijzig de huidige weergavemodus en probeer het opnieuw.'

Iemand een idee wat ik zou kunnen veranderen opdat het wel lukt?

R3L4X

Legacy Member
Kan dat plasmascherm dan niet horizontaal gehangen worden of verlies je dan een goed overzicht?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan