Archief - SB Live!1024

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fuze

Legacy Member
Io guys, na 2 dagen lang googlen en al wat je maar kan denken zit ik nog met mijn probleem.

Ik heb dus net mijn ZALMAN RS6F aangekregen.

Nu, ik heb een Soundblaster live! 1024 (die aangegeven staat bij apparaatbeheer als Value), en die ondersteund dus wel degelijk 5.1 surround (ook al is de kaart oud). Dit zijn mijn poorten.

Ik heb dus van mijn headset een FRONT, REAR en CENTER (duh :)). Kunnen jullie me zeggen waar ik wat moet insteken? (sorry, vindt echt geen andere oplossing dan het hier te komen vragen).

Thx in advance!

Mo²

Legacy Member
ik denk
zwart: front
blauw: center
oranje: rear

want die 2 andere zijn vo u gewone speakers en vo u mic

fuze

Legacy Member
Die blauwe heb ik nooit geused, en idd roos = mic. (ik gebruikte groen voor mijn boxen vroeger)

Maar btw: Enige manier hoe ik kan testen dat die 5.1 surround echt werkt? (prog/soundfile ofzo)

Heb mijn SBLive!1024 drivers geinstalled, maar geuninstalled meteen aangezien dat een pak fouten gaf en fucked up sound.. :/ Kan ik die 5.1 op mijn kaart ook gebruiken zonder EAX/drivers/whatever?

Help me out here :(

fuze

Legacy Member
Mo² zei:
ik denk
zwart: front
blauw: center
oranje: rear

want die 2 andere zijn vo u gewone speakers en vo u mic

Geprobeerd, werkt niet.

Ik heb nu geprobeerd: GROEN: front (omdat mijn boxen daar staken), ZWART: center, ORANJE: rear.

En ik heb precies meer "diepgang" als ik een song afspeel ofzo, als ik groen en zwart verander dan klinkt het "droger", minder bassy enzo.

Mo²

Legacy Member
ehmz probeer eens een programma van c-media ofzo want ik had da vroeger hier liggen en dan hoor je een helicopter rond je vliegen en kun je zo aanpassen welke boksen waar moeten en welke kabels in welke plugin

fuze

Legacy Member
Mo² zei:
ehmz probeer eens een programma van c-media ofzo want ik had da vroeger hier liggen en dan hoor je een helicopter rond je vliegen en kun je zo aanpassen welke boksen waar moeten en welke kabels in welke plugin

woot :) heb het gevonden :) en het werkt, thx!

de fitnessbonk

Legacy Member
Tiens, ben je echt zeker dat je nu 5.1 geluid hebt? Deze kaart is nochtans geen 5.1 card maar een surround card (4.1 bv).

Bij mij werkte 5.1 sound niet toen ik 5.1 set kocht. Bij een kennis van me (ook 1024player) ook niet met nieuw 5.1 setje. Toen ik het op m'n mobo aansloot had ik wel 5.1, en met nieuwe soundcard ook, maar niet met die live! 1024.

Ook in de driver software kon je nooit 5.1 kiezen, maar wel 'surround sound' , wat geen 5.1 betekende.

Nuja, je moet ook maar eens testen met rightmark 3d sound of je het geluid van vanachter goed hoort.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan