Archief - sapphire radeon 9800SE 256mb-probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Flatcat

Legacy Member
Ik heb dus daarnet de in de titel vermeldde kaart gekocht en geïnstaleerd.Ik heb de laatste omegadrivers erop gezet.

Toen ik even Call Of Duty: UO wou spelen zag ik allemaal witte puntjes,zoals sneeuw.Naar mijn weten heb ik niets overclockt,tenzij dat die omegadrivers dat zelf doen.

core: 378.00
mem: 290.25 (x2)

Ik was wat opzoekwerk aan het doen over softmodden en daar las ik dat ik 4 pipelines enabled moet hebben.
Ik installeer Rivatuner en daar zie ik: 128bit R350 (8x1) with 256mb DDR memory.

Mijn vraag is dus vooral: hoe krijg ik die witte puntjes weg en ook wat is dat met die pipelines.

Ik weet bitter weinig van dit alles dus schiet me niet af als ik dommigheden vraag.


Alvast bedankt

kutteke

Legacy Member
wss heeft de omegadriver uw kaart gesoftmod dus overige pipes unlocked, en zal een van die pipes defect zijn en daarom da ge witte puntjes krijgt, probeer de gewoon drivers van nvidia is;)

Flatcat

Legacy Member
Davion zei:
De drivers van ATI dus :)
Catalyst 4.12

ZO onwetend ben ik nu ook weer niet :)

Intussen heb ik dus de Catalyst driver geinstalleerd en het probleem is opgelost.Geen witte puntjes meer en in Rivatuner staat er nu 4x1 ipv 8x1.

Bedankt voor de snelle reacties... :niceone:

Flatcat

Legacy Member
thunderhawk zei:
Wa is u score in 3d 03 als i kdat weten mag?

Weet ik niet,ik heb pas geformateerd en ik heb 3d03 niet meer op mijn HD staan.Ik zal het even terug downloaden en dan eens checken.

dawnzolino

Legacy Member
kutteke zei:
wss heeft de omegadriver uw kaart gesoftmod dus overige pipes unlocked, en zal een van die pipes defect zijn en daarom da ge witte puntjes krijgt, probeer de gewoon drivers van nvidia is;)
LLOOOLLL
nvidia

lolbroek :D

Flatcat

Legacy Member
OK,ik heb wat zitten prutsen met omega drivers,rTool en rivatuner en de situatie is voorlopig als volgt:

Na softmod met omega drivers had ik witte puntjes,ik installeerde rTool om Hyperennogiets af te zetten en antialiasing op 6x ==> witte puntjes weg.

Daarna Rivatuner: core: 378 - mem: 607.(default 378/580)
Mem geraakt niet hoger dan 607 (artifacts).
Core heb ik nog niet mee geprutst.

Hoe weet ik of mijn softmod gelukt is??Mijn 8 pipelines zijn enabled maar dit lijken mij toch geen snelheden van een 9800pro.
Zie ik iets over het hoofd? (waarschijnlijk vanalles)

Mijn 3dmark03 wil niet meer opstarten (Display open failed - invalid call).

alvast bedankt!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan