Archief - S-video geeft zwart/wit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[f8]-[Iwan]

Legacy Member
Ik heb een MSI Geforce 6600 GT. Als ik mijn tv aansluit via scart > S-video of Scart > compsite krijg ik geen kleur op mijne tv. Ik heb dit probleem met mijne Geforce4 en dezelfde scart kabel niet gehad! Ik zit met de allernieuwste drivers. Het rare is als mijn pc start krijg ik mijn xp-logo wel in kleur op mijn tv, zelfde als ik xp in veilige modus start, dan krijg ik wel kleur door.
:doh: Heeft er iemand dit probleem al gehad en kunnen oplossen?

ferre_janssens

Legacy Member
ik heb hetzelfde gehad, het lag bij mij aan de tv

Mich_vdb

Legacy Member
verlaag de resolutie is van je tv, ik herinner me dat dat de oorzaak was bij mij.

den Acid Burn

Legacy Member
wss moet je gewoon een ander videokanaal gebruiken op je tv.

ik heb dit thuis ook op mijn tv.
als ik de tv op AV3 zet geet ie alleen zwart-wit weer.
als ik de tv op AV3-S zet geeft em kleuren.

[f8]-[Iwan]

Legacy Member
Mich_vdb zei:
verlaag de resolutie is van je tv, ik herinner me dat dat de oorzaak was bij mij.
Hoe kan ik ingodsnaam de resolutie van mijn tv veranderen? Op de pc zelf heb ik die voor tv al op alles proberen zetten maar dat helpt niet? Kan je op de tv zelf ook nog je resolutie veranderen? De refresh rate krijg ik zeker niet lager dan 60 Hertz.
Alle ander reply's heb ik al geprobeerd en het kan zeker niet aan mijn tv liggen want anders zou ik mijn bootscherm niet in kleur krijgen en zou het vroeger ook niet gelukt zijn...

Acergeval

Legacy Member
Kijk of je instellingen van je TV-out correct staan. PAL-B
Normaal zou je je refresh-rate en resolutie niet moeten veranderen van je TV-out. Je kaart past dit automatisch aan zodat je tv dit correct kan weergeven.
Enkel het formaat zou juist moeten staan.
Aangezien je je bootscher in kleur kunt zien, moet je inderdaad niets veranderen aan je tv of je kabeltje. Probleem is puur software-matig.
Ik heb een MSI GF5600. Momenteel is mijn tv via S-video met mijn kaart verbonden. Resolutie van de TV-out staat op 1024*768 op 60Hz. Beeld-formaat staat op PAL-B. En beeld op de tv is in orde.
Sommige tv's kunnen NTSC-beelden in kleur weergeven, maar deze zijn dun gezaaid in belgië.

Succes ;)

Tom

[f8]-[Iwan]

Legacy Member
Staat op Pal-B heb het ook op Pal-N geprobeerd e.a.
Ook het kanaal van de tv staat juist, moet AV2 zijn heb het ook op AV1 en S-VHS geprobeerd niks helpt... :eek:

ikin

Legacy Member
IK heb mij laten vertellen dat composiet het beeld en de kleur appart doorstuurt. En als uw tv dan oud is (of fout ingesteld) kan die dat niet terug converten, en gaat ge dus zwart wit beeld krijgen...

gewoon svideo gebruiken...

[f8]-[Iwan]

Legacy Member
ikin zei:
IK heb mij laten vertellen dat composiet het beeld en de kleur appart doorstuurt. En als uw tv dan oud is (of fout ingesteld) kan die dat niet terug converten, en gaat ge dus zwart wit beeld krijgen...

gewoon svideo gebruiken...
LEES: Ik heb dit probleem met mijne Geforce4 en dezelfde scart kabel niet gehad! :niceone: Ik ga gene s-viseo kabel gaan kopen als die scart ok is....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan