Archief - Router probleem...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

keoni

Legacy Member
Ik heb thuis een draadloze router (11 Mps) op het gelijkvloers.

Mijn zus en ik zitten op het 2de verdiep. Zij zit recht boven de router, dus enkel 2 vloeren ertussen. Zij heeft een desktop met een pci adaptor van 22 Mps.

Haar signaal verandert wel eens van good naar excellent, maar bijna nooit low. Ze haalt altijd iets mee dan 300 kb/s

Ik heb een laptop met centrino (b/g 54 Mps) maar er zit dus nog een kamer tussen de mijne en mijn zus. Dus 2 vloeren en 2 muren tot mijn pc de router bereikt...
Mijn signaal is bijna altijd low, héél soms good, en soms krijg ik zelfs geen signaal! :sad:

Ik haal héél soms 300 kb/s maar meestal rond de 100 kb/s ofwel niets...

Nu mijn vraag is als ik de router op het gelijkvloers 1 kamer verplaats, dus dat ik even ver van de router zit als mijn zus, zullen we dan alletwee een goede verbinding hebben?
Maar dan moet ik de router zonder stroom zetten en de 2 draden er eventjes uittrekken, is dit erg of werkt de router wer perfect erna?

Als ik een nieuwe router (54 Mbs) koop zou dit veel uitmaken?

Exit

Legacy Member
probeert gewoon ....zet die zondzer stroom, kabels eruit, doet niets, als elentriek uitvalt en terug komt, dan werkt ie ook gewoon verder .... er zouden anders nogal wa probs zijn ...

keoni

Legacy Member
Dus der kan echt nix gebeuren?!

Want anders maakt mij zuster mij af! :sad:

McBr@in

Legacy Member
Ik denk niet dat een nieuwe router echt heel veel zou uitmaken. Ge gaat natuurlijk ne zwaardere kopen, dus signaal kan wel verder dragen, maar veel hangt nog altijd af van het "materiaal" waaruit uw plafond en muren gemaakt geweest zijn. Klinkt belachelijk maar het speelt wel degelijk ne rol.


Wat dat verzetten betreft, gewoon router uitzetten, kabels losmaken en verplaatsen. Da zal geen problemen geven. Zie wel da ge op voorhand zeker zijt da uw kabels lang genoeg zijn e, da ge ni zit te verhuizen om dan te constateren dat ge ni toekomt met uwen kabel :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan