Archief - RJ-11 ADSL filter

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Smikkelone

Legacy Member
iemand die weet waar ik dit kan vinden? heb al gegoogled en al enkele foto's gevonden er van (dus ik weet dat het bestaat :p)

is omdat ik ruis heb op de telefoon en internet die uitvalt als ik er een telefoon op aansluit. Moet RJ11 zijn (of desnoods het shema van de filter zelf? zullen wss wel een RC ketentje zijn?

http://www.accesscomms.com.au/Manuals/K2310 instruction sheet.pdf

*hopelijk is dit in het juiste gedeelte van het forum gepost :confused: *

Snake

Legacy Member
zo'n filterke kunt ge normaal in alle belgacomwinkels krijgen

Smikkelone

Legacy Member
ook voor RJ11?
ik weet dat ze gewone hebben maar dunno of ze die ook voor RJ11 aansluitingen hebben

Psychodweep

Legacy Member
Smikkelone zei:
ook voor RJ11?
ik weet dat ze gewone hebben maar dunno of ze die ook voor RJ11 aansluitingen hebben

RJ11 = gewone telefoonaansluiting.
Dus uh, ge hebt gewoon een ADSL splitter nodig.

Smikkelone

Legacy Member
jah i know :p

maar tis geen gewone splitter lijk dat er in een box zit bij uw modem, tis een connector zoals utp ;) maar dan voor telefoon

dus zoek ik een splitter die in zo'n contact past.

Exit

Legacy Member
adsl filter MOET als 1ste zitten op het inkomende telefoon signaal da rest daarna ... als da zo is gaat ge nie veel hebben aan een 2de splitter, hebt ge geen splitter MOET ge er 1 halen.

Smikkelone

Legacy Member
op iedere doos die uit de muur komt hangt ge nen splitter.. da filtert gewoon de telefoonfrequentie en de adslfrequentie mbv een R(L)C ketentje
als ge een splitter zet waar uw telefoon toekomt en daar aftakt naar uw adsl modem is alles in orde en kunt ge in de rest van uw huis telefoon gebruiken (wat gij dus zegt en wat zeker waar is), doet ge da niet en ge zet overal een telefoon/Adsl splitter dan kunde op elk telfoonaansluiting adsl verkrijgen door hem in het adsl fichke te steken op voorwaarde dat elk aangesloten toestel een filter heeft voor telefoon zodat er geen storing tussen de beide ontstaat.

ik gebruik dus de 2e optie, maar heb een RJ 11 filter nodig en ik zou willen weten waar ik die kan kopen.

Lan

Legacy Member
3e mogelijkheid is een centrale splitter te zetten daar waar telefoon aansluiting binnenkomt. Het plaatsen van meerdere van die splitters veroorzaakt namelijk een zeker verlies waardoor de kwaliteit van het adsl signaal degradeert.

Darth-Falcon

Legacy Member
ne splitter gaat alleen ma het signaal filteren he, niet verbeteren

Exit

Legacy Member
zet nen stekker en steek er een filter op ... en de rest verder op de stekker verder verdelen, waar maakt ge een prob van?

Psychodweep

Legacy Member
zo'n ding kan je wel kopen in de Belgacomwinkel, kost wel veel geld, zo'n 12 euro was da.
Oftewel zoals exit het zegt: Je steekt een RJ11 kabeltje in de muur en sluit die aan op een gewone telefoonkop en op die telefoonkop gebruik je een gewone filter (zo'n kopstuk).

Thierry

Legacy Member
Luister hier es goed. Het antwoord werd reeds een paar keer gegeven, lees het dan ook...

Je hoeft niet op ieder telefooncontact een splitter te plaatsen, enkel bij de contacten waar een telefoon staat. Bij je ADSL-modem zelf hoeft het zelfs niet (draai zo'n splitter maar eens open: je ziet duidelijk dat de draadjes voor de modem niet gefilterd worden). Zo'n splitters voor RJ11 zijn 100 % zeker verkrijgbaar, want ik heb er zelf zo een setje liggen. Ze kosten rond de €10, maar zullen misschien met de solden wat verlaagd zijn in prijs.

Verder heb ik er ook nog aan gedacht om met één centrale splitter te werken, maar aangezien die kleine prutskes die wij kopen enkel goed zijn voor 1 telefoon, geven ze een pakje verlies bij gebruik op meerdere kabels.

Dus, kort samengevat:

- RJ11-splitters zijn te koop in Belgacom-winkels
- Enkel telefooncontacten waar je een telefoon gebruikt, moeten voorzien zijn van een splitter.

Veel succes (en hopelijk ben je wat met m'n uitleg),

Thierry.


[Kleine edit]

http://www.accesscomms.com.au/product_pics/K2320.jpg

Bovenstaande foto toont wat er in zo'n Belgacom-pakketje RJ11-splitters zit:

- Bovenaan vinden we een splitter voor de telefoon (contact waar je enkel een telefoon gebruikt).

- Onderaan vinden we een splitter voor een contact (bvb. aan je werktafel) waar je zowel een modem als een gewone telefoon hebt zitten.

Smikkelone

Legacy Member
da was dak wou horen ;) en ik weet dat je enkel een splitter nodig hebt als je telefoon er op aansluit, anders zou ik nu niet op internet kunnen eh :p

nuja thx voor de info, ga dan eens gaan zien in zo'n belgacom winkel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan