Archief - RAM-geheugen verhogen...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Me Boss You Not

Legacy Member
Mijn broer heeft 3 RAM-geheugen kaarten (whatever dat ook mag wezen) gekregen van zijn vriend die dat niet meer nodig heeft (heeft een laptop).
Op de ene staat er : 256MB DDR 333Mhz. Op de 2 andere staan 128MB maar er staat niet of ze DDR zijn, waarschijnlijk zijn ze SDR.
Mijn vraag is of ik ze alle drie in mijn PC kan steken zodat ze een gecombineerd 512MB vormen?
Bij DDR onderaan is er een lange rij pinnekes daarna een klein gaatje en daarna weer een lange rij pinnekes. De SDR (allebei) heeft eerst een hele korte rij pinnekes (10), een klein gaatje, daarna een lange rij (+/- 30), weer een klein gaatje en daarna nog een lange rij pinnekes (40 à 50).

Het ziet er zo uit (als 'I' een pinneke voorstelt en 'U' het gaatje):
Bij de DDR:

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII U IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Bij de SDR:

IIIIIIIIII U IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII U IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Mijn PC is bijna 4 jaar oud en ik twijfel of dat een DDR samen met SDR in mijn moederbord past. En als ik ze insteek, moet ik dan Windows opnieuw installeren of wordt mijn PC dan direct (na het insteken) stukken sneller?

En ik heb maar 1 keer een PC opengedaan om een CD-RW te installeren dus ik ben een noob op dit vlak!
Als er iemand ervaring heeft zou ik graag wat tips willen horen.

Davion

Legacy Member
- Ge moet win niet opnieuw installeren
- Ma het is niet mogelijk dat dat samen gaat werken hoor, er zijn maar wenig DDR EN SDR moederborden in de omloop..

Davion

Legacy Member
ik denk dat het alleen SDR is voor dit moederbord :)

DDR past er gewn niet op... (zonder hamer althas ^^ :p )

nameless

Legacy Member
ge ebt mobo's me combo :)
maar dan kunde nog altij maar 1 soort op het zelfde moment

KnackyBall

Legacy Member
Koopt anders nen ECS K7S5A Pro ofzo voor 50€ d8 ik (wel brol maja), die ondersteunt 2*SDR en 2* DDR (max. tot 1GB RAM)

presser

Legacy Member
KnackyBall zei:
Koopt anders nen ECS K7S5A Pro ofzo voor 50€ d8 ik (wel brol maja), die ondersteunt 2*SDR en 2* DDR (max. tot 1GB RAM)
Voor dat geld kan hij even goed een latje geheugen kopen, wat op hetzelfde neerkomt, maar met veel minder moeite.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan