Archief - Radeon 9800 probleem !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darius Craven

Legacy Member
Ik heb dus sinds kort een nogal groot probleem. Ik heb dus volgens mij wat ze noemen "artifacts" in mn scherm. Zo heb ik overal over het scherm tijdens het gamen kleine vierkantjes, en bij bepaalde games worden mn 3D modellen als het ware uitgerokken.

Ik heb al geprobeerd de drivers te installeren en mn case open te zetten maar niets helpt. Mn video kaart voelt warm aan, maar weet niet of dit abnormaal is.

Kan iemand me misschien helpen of advies geven over wat ik kan proberen om dit op te lossen ? Hij is ook nooit overclockt geweest, en is ook vrij nieuw.

Bij het opstarten van Windows XP staan er ook strepen op het WinXP logo. ( daar waar het laadbalkje verschijnt ) dus het is niet enkel in games dat ik glitches zie. Ik hoop dat iemand me kan helpen :help:

Nullius

Legacy Member
Volgens mij is uw ram van uw graka f*cked up :)
Dat ie stressed warm wordt, is perfect normaal ... het lijkt me toch uw ram.
Tenzij ge natuurlijk juist nieuwe drivers of iets anders hebt geïnstalleerd vlak voor de moment ge die artifacts kreeg.

Darius Craven

Legacy Member
Aan de drivers zal het niet liggen vrees ik. Zou het helpen als ik een nieuwe voeding steek ? Heb nu een 300w voeding.

Volgens sommige kan het daaraan liggen, of aan niet voldoende koeling. Is dit mogelijk ?

Hl² Player

Legacy Member
Zelfde probleem voorgehad. koop u maar nieuwe grafische kaart.

Darius Craven

Legacy Member
Ik ga eerst een poging doen met meer koeling en een sterkere voeding... En dan is't mn kaartje terugsturen indien dat nie helpt.

Inventudo

Legacy Member
Ik heb nu hetzelfde voor gehad, de tweede keer btw... Maar hij is gelukkig nog in garantie, en de winkel waar ik em gekocht eb, daar gaat de 9800 pro nie meer geleverd worden, dus ik moet een andere kaart kiezen...
Als ik 50 euro ofzow bijleg, krijg ik een x800pro!

Dirkxke

Legacy Member
terug sturen, die kaart is slecht. zijn meerdere die da probleem hebben gehad bij de 9800pro

mijn 1ste 9800pro deed niks anders als mijn scherm in stand by zetten, een rma heeft dat euvel verholpen :)

/LeXuS\

Legacy Member
Die 300W voeding kan die kaart zeker aan. Daar ligt het dus niet aan en een betere koeling kan helpen als je overclockt, zonder te clocken zal dit niet veel uitmaken... Dus stuur maar terug op!

Darius Craven

Legacy Member
Heb nu een 9200 erin gestoken en ga morgen die 9800 op een andere PC testen. Hetzelfde probleem en hij wordt opgestuurd :)

BraveHeart

Legacy Member
300W is te licht, alvorens je die kaart gaat terug doen, steek eens eerst een deftige voeding.
300W is alles behalve zwaar genoeg voor zo'n beest te voeden !!!
Uw pc zal werken, maar er komt een tijd dat uw voeding uw pc doodknettert als de voeding het niet meer ziet zitten.
Gebruik nooit een 300W met een beeldkaart met losse voeding als vereiste om ze te doen werken.
Koop u een 360W+ enermax, TermalTake, Tagan, Antec voor het voor uw mobo en ram te laat is, en het is gene zever wat ik hier neerschrijf.
300W is echt gevaarlijk en beschadigt uw hardware door maar gewoon uw pc op te zetten op een dag als de voeding het niet meer ziet zitten, dan heb je pas echt stukken aan uw pc, en dat is het echt niet waard.

Darius Craven

Legacy Member
Er zit nu een 400w in :) Ik had deze PC lang niet intensief gebruikt. Tot HL2 en Vampire :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan