-fusi0n-
Legacy Member
pffff er is weer iets fameus mis
ik steek een nieuw lan-kaartje van 3com (net hetzelfde als ervoor, maar had dit nodig om in iemand anders zn pc te steken)
maar hij maakt geen verbinding
-ipconfig geeft "medium ontkoppeld"
-lan kaart staat mooi bij apparaatbeheer en "werkt correct"
-drivers zijn 100% zeker goed
-lampjes van router op die pc pinken
-"een van de netwerkkabels is niet aangesloten" --> jawel?
-met een andere kabel werkt het wél, dus het ligt niet aan de kaart zelf (maar ik kan die moeilijk ff vervangen, is heel het huis door)
-de huidige kabel is nochtans niet kapot want als ik hem rechtstreeks op de telenet modem aansluit werkt het ook perfect, of als ik een andere computer aansluit op die kabel gaat ook zonder problemen
-router zit er voor niets tussen want elke aansluiting werkt op eigen pc en laptop
-service pack 2 hield ook niets uit
-ja, dhcp staat aan
kabel werkt, router werkt, computers werken
maar als ik ze verbind geeft het ergens een conflict?
...iemand?
ik steek een nieuw lan-kaartje van 3com (net hetzelfde als ervoor, maar had dit nodig om in iemand anders zn pc te steken)
maar hij maakt geen verbinding
-ipconfig geeft "medium ontkoppeld"
-lan kaart staat mooi bij apparaatbeheer en "werkt correct"
-drivers zijn 100% zeker goed
-lampjes van router op die pc pinken
-"een van de netwerkkabels is niet aangesloten" --> jawel?
-met een andere kabel werkt het wél, dus het ligt niet aan de kaart zelf (maar ik kan die moeilijk ff vervangen, is heel het huis door)
-de huidige kabel is nochtans niet kapot want als ik hem rechtstreeks op de telenet modem aansluit werkt het ook perfect, of als ik een andere computer aansluit op die kabel gaat ook zonder problemen
-router zit er voor niets tussen want elke aansluiting werkt op eigen pc en laptop
-service pack 2 hield ook niets uit
-ja, dhcp staat aan
kabel werkt, router werkt, computers werken
maar als ik ze verbind geeft het ergens een conflict?
...iemand?