Archief - R5850 maakt enorm veel lawaai

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

velghus

Legacy Member
Dag iedereen

Heb een tijdje geleden een Radeon 5850 gekocht van een vriend als upgrade voor een nvidia gt220. Die kaart deed het goed maar na iets meer dan een half jaar begon hij rare geluiden te maken bij de koelen. Ik had hem binnengedaan in de winkel waar hij was gekocht en ze hebben zonder problemen mij een nieuw exemplaar verschaft. Klein detail, normaal had de eerste r5850 1gb videogeheugen en volgens dxdiag heeft deze 3gb. Nog een groot verschil, de kaart wordt nu gekoeld door een twin frozr II. Het probleem is dat deze kaar ENORM veel lawaai maakt als er games openstaan zoals WoW,... Ik heb een beetje opgezocht en ik ben nu niet zeker of dit normaal is.
Bedankt op voorhand
velghus

velghus

Legacy Member
Dacht ik ook eerst aan maar het is nog maar een nieuwe :/

Het is mij opgevallen als ik alt+tab doe tijdens het spel dan stopt het lawaai en als ik het terug open dan start het weer

Musk

Legacy Member
Enorm veel lawaai maakt die normaal echt niet. Zeker niet met zo'n Twinfrozr.


Als je een beetje handig met dergelijke zaken bent zou ik hem eens opengooien en eens bekijken of hij niet slecht gemonteerd is. Je temps in de gaten houden kan ook al veel info geven. Als deze erg hoog zijn dan weet je dat je koeling niet correct werkt.

velghus

Legacy Member
misschien een domme vraag als het een grap is maar wat is een zalman?

velghus

Legacy Member
Ahja heb ook het programma MSI afterburner gedownload, wat je fan speed enzo monitort. Het staat normaal op 30-40 en als ik een spel open dan stijgt de temperatuur van 45° naar 60° en de koeling naar 53 ongeveer. Zou het aan de koeling liggen die overbodig is of zou het echt aan videokaart zelf liggen?

Infect3d

Legacy Member
60 graden onder load is meer dan normaal hoor.
Je moet je geen zorgen maken dat je koeler niet goed werkt. ;)
Als je het geluid van je fan storend vindt koop u misschien anders een goedkope headset.
Waar ook u in-game geluid doorkomt dan hoor je je fan niet zo hard.

velghus

Legacy Member
Ik denk niet dat de koeling normaal werkt als het bijna evenveel lawaai maakt als een stofzuiger. En met 60 graden vraag ik me af of de koeling niet TEVEEL koelt. En off-topic als headset heb ik een g35 wat ervoor zorgt dat ik niks van m'n omgeving kan horen

Infect3d

Legacy Member
velghus zei:
Ik denk niet dat de koeling normaal werkt als het bijna evenveel lawaai maakt als een stofzuiger. En met 60 graden vraag ik me af of de koeling niet TEVEEL koelt. En off-topic als headset heb ik een g35 wat ervoor zorgt dat ik niks van m'n omgeving kan horen

Wat maakt dat dan uit dat hij geluid maakt?
Tenzij hij ook geluid maakt tijdens gewoon internetten enzo.

velghus

Legacy Member
het probleem is dat hij VRESELIJK hard ronkt ingame.. kijk naar de eerste post

filoe

Legacy Member
Misschien fan kapot of een die niet goed werkt ?

Ik doe daar na verloop van tijd in de fan zelf natuurlijk wat olie (frituurvet of dergelijke doet wonderen) en ondertussen is hij afgestoft ook ;-)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan