Archief - Qnap nas+Telenet+Airport extreme

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nemmo

Legacy Member
Hallo

Ik heb onlangs de Qnap Ts-211 nas gekocht maar ik ondervind een aantal problemen om hem via het internet te benaderen. Intern gebruik gaat naar behoren.

Ik heb Fibernet 40 met daarachter een airport extreme in bridge modus. Ik heb proberen port forwarden via mijn telenet maar dat lukt niet echt. Online zeiden ze dat ik eventueel dmz kan proberen toe te passen maar dat heb ik nu momenteel voor xbox live dus dat is geen oplossing.

Enig advies ?

Alvast bedankt

nemmo

MrZodiac

Legacy Member
En over welke poorten spreken we dan juist? Moeilijk te zeggen waar het aan ligt zonder meer info.

Heb je al getest met de DMZ? werkt het dan. Ok je hebt het nodig voor xbox live (ook raar, want dat werkt normaal evengoed met port forwarding en de juiste poorten open te zetten) maar om te testen kan je dat toch ff aanpassen?

Burny

Legacy Member
nemmo zei:
Hallo

Ik heb onlangs de Qnap Ts-211 nas gekocht maar ik ondervind een aantal problemen om hem via het internet te benaderen. Intern gebruik gaat naar behoren.

Ik heb Fibernet 40 met daarachter een airport extreme in bridge modus. Ik heb proberen port forwarden via mijn telenet maar dat lukt niet echt. Online zeiden ze dat ik eventueel dmz kan proberen toe te passen maar dat heb ik nu momenteel voor xbox live dus dat is geen oplossing.

Enig advies ?

Alvast bedankt

nemmo


Poorten tot 1024 zijn ook geblokkeerd door TN zelf.
Welke services (aka poorten) wil je benaderen vanaf het internet?

[B]Rocketeer

Legacy Member
Vermoedelijk wil hij de web access benaderen (poort 80)

Gewoon ervoor zorgen dat je extern zoals burny zei een poort boven de 1024 nemen en deze forwarden naar uw interne poort.

Vb poort 2130 extern forwarden naar poort 80 inter, enz enz
Dan dien je hem extern wel te benaderen via http://x.x.x.x:2130

nemmo

Legacy Member
Ja het port forwarden voor de qnap via het internet te kunnen benaderen via mycloudnas.com of de dyndns service. Ik weet niet goed welke poorten ik zou moeten instellen om deze te kunnen benaderen via mijn telenet.

[B]Rocketeer

Legacy Member
QNAP Systems, Inc. - Access QNAP NAS from the Internet by MyCloudNAS Service

Zelf gebruik ik dyndns, en heb ik de poorten van de applicaties opgezocht die ik gebruik.
Dus de interne poorten zal je al kennen via de mycloudnas.

Extern gebruik je welke poort je ook wil. Enkel eraan denken als je de web-interface wilt benaderen, dat je dan ipv vb http://test.mycloudnas.com, zult vb moeten zetten http://test.mycloudnas.com:2459

Dit omdat de standaard poort 80 wordt geblokkeerd door telenet en je dus deze "service" extern benadert via poort 2459 (in mijn voorbeeld)

nemmo

Legacy Member
Na 5x het advies gelezen te hebben is het eindelijk gelukt. Kameraad heeft het uitgetest. Echt enorm bedankt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan