Archief - Q:Chipset?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-[Weasle]-

Legacy Member
komaan manne niemand?ge weet er toch zoveel van af?
Help een noob :p
Grtz Weasle

ComputerVISTA

Legacy Member
uw 2.4 northwood gaat perfect op dat mobo passen hoor geen prob. Das 478 socket he dus geen probleem.

wxphe

Legacy Member
-[Weasle]- zei:
Yo mensen.
Ik ga dus een nieuw moederbord kopen (Asus P4P800-VM)
Maar ik ben een complete noob in dees soort dinge:
Ik heb een p4 2.4ghz Northwood proc.
Zou dat wel gaan op dat mobo?
Weet iemand of dit enige problemen kan geven ofzo???:confused:
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4P800-VM&langs=01

Grtz Weasle

lees eens goed de specs van je moederbord: P4 upto 3.4ghz + , ondersteund alle huidige FSB en tzal waarschijnlijk een 800FSB zijn nu uwe p4 2.4ghz.
Support Hyperthraeding en als em da niet doet (wat dak betwijfel) kunt ge da gewoon uitzetten.

greetz wxphe

edit: ahn ge bedoelt voor de eventuele socket: tuurlijk kijk maar op uw cpu doos Socket 478, er zijn ook prescotts op socket 478 waarom ze dan prescott bijplaatsen als spec :

(dien prescotts vreten namelijk stroom en krijgen warm, waardoor sommige moederborden dit niet aankunnen)

-[Weasle]-

Legacy Member
wxphe zei:
lees eens goed de specs van je moederbord: P4 upto 3.4ghz + , ondersteund alle huidige FSB en tzal waarschijnlijk een 800FSB zijn nu uwe p4 2.4ghz.
Support Hyperthraeding en als em da niet doet (wat dak betwijfel) kunt ge da gewoon uitzetten.

greetz wxphe

Hoe kan ik zien dat ik 800 fsb heb?
Srry voor mijn domme vrage ze echt :sad:
Grtz Weasle

-[Weasle]-

Legacy Member
En nog iets
Vinden jullie dit een goed mobo? (101.00 Eur)

wxphe

Legacy Member
-[Weasle]- zei:
Hoe kan ik zien dat ik 800 fsb heb?
Srry voor mijn domme vrage ze echt :sad:
Grtz Weasle

gokje, als ge die nu koopt is de kans groot da ge 800FSB hebt maar er zijn er ook met 533FSB. Als ge de 800FSB hebt zult ge merken dat die overklokken gelijk kweet nie wa, check men signature. Heb ook 2.4ghz :D

-[Weasle]-

Legacy Member
wxphe zei:
lees eens goed de specs van je moederbord: P4 upto 3.4ghz + , ondersteund alle huidige FSB en tzal waarschijnlijk een 800FSB zijn nu uwe p4 2.4ghz.
Support Hyperthraeding en als em da niet doet (wat dak betwijfel) kunt ge da gewoon uitzetten.

greetz wxphe

edit: ahn ge bedoelt voor de eventuele socket: tuurlijk kijk maar op uw cpu doos Socket 478, er zijn ook prescotts op socket 478 waarom ze dan prescott bijplaatsen als spec :

(dien prescotts vreten namelijk stroom en krijgen warm, waardoor sommige moederborden dit niet aankunnen)
Dus is Northwood beter dan Presscot?:eek::d
Grtz Weasle

-[Weasle]-

Legacy Member
Maar as mijne 2.4 ghz b cpa Northwood nu oud is????:eek:
Grtz Weasle

wxphe

Legacy Member
-[Weasle]- zei:
Dus is Northwood beter dan Presscot?:eek::d
Grtz Weasle

heb ik niet gezegd é, die procesors verbruiken gewoon meer energie en zijn veel warmer dan de northwood.

En als uwe cpu hyperthreading ondersteund? hebt ge zeker een 800FSB zo kunt ge het checken :niceone:

-[Weasle]-

Legacy Member
Heb zo is CPU-Z gedownload en late checke en heb geen 800 fsb :sad:
sta daar : bus speed:560mhz:sad:
I'm Doomed :sad:
Grtz Weasle

wxphe

Legacy Member
-[Weasle]- zei:
No more reply's?
Grtz Weasle


wat moet je dan nog weten?

mobo is idd ok voor uwe cpu, maar als het voor een volledig nieuw systeem is zou ik een gaan kijken bij : aankoopadvies.

greetz wxphe

-[Weasle]-

Legacy Member
Ik moet geen volledig nieuw systeem hebben:p
Gewoon weten of dit een goed mobo is naar jullie mening (kijk wel naar de prijs ook eh ;))
Grtz Weasle

wxphe

Legacy Member
-[Weasle]- zei:
Ik moet geen volledig nieuw systeem hebben:p
Gewoon weten of dit een goed mobo is naar jullie mening (kijk wel naar de prijs ook eh ;))
Grtz Weasle

Daarvoor kunt ge beter naar aankoopadvies gaan en daar je budget, anders is het nogal moeilijk om te zeggen, echtwaar die mannen weten er veek van zu :) . Vermeld ook wat da ge wilt é bv game pc, wil je specifiek een intel of juist nie , dus alles wat je zeker wil of niet.

greetz wxphe
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan