Archief - [Q] Graka WC: enkel proc of ook mem?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bommaah

Legacy Member
voor mijn nieuwe pc had ik qua watercooling gedacht aan een zelf samengesteld setje van:

www.aqua-cooling.de

heeft iemand daar ervaring mee en/of zijn er daarover in the first place opm?

Verder heb ik nog een vraagje ivm watercooling voor graka's:

ge hebt waterblokken voor de grakas (zijnde een gf6800 gt pci-e) die enkel de proc koelen, en dan hebt ge der die zowel de proc als de geheugenchipjes koelen


enkel proc

full :)

wat is het voornaamste verschil? en kan het dan geen kwaad als ge met dat simpele blokje koelt dat uw mem geen (rechtstreekse) koeling krijgt?


zie ook hier

apa

Legacy Member
Dat van het geheugen:

De moderne kaarten (bv. GeForce 6800GT, GeForce 6800-Ultra en GeForce 6600GT) gebruiken GDDR3-geheugen. Dat geheugen wordt véél minder warm dan het oudere DDR1 dat gebruikt werd. Het heeft dan ook niet zó veel behoefte aan koeling als DDR1 en extra koeling zal je overklokbaarheid ervan ook niet zeer fel beïnvloeden gok ik.

Fr@gsta

Legacy Member
Dangerden heeft ook een nvidia blok. Een zeer goed trouwens.

Bommaah

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Dangerden heeft ook een nvidia blok. Een zeer goed trouwens.

naar de reviews die ik gelezen heb dus niet. Slecht afgewerkte randen, minder goede lapping etc... :) en tis duur(-der)

krisse

Legacy Member
mag gdd3 geheugen dan gewoon passief gekoeld worden?

met enkel een klein passief heatsinckske dus

Witte

Legacy Member
Natuurlijk, volgens mij mag je ELK RAM passief koelen, de extra overclock die je erdoor krijgt is te verwaarlozen.

Massman

Legacy Member
:offtopic: heeft ier iemand op het forum eigen blokjes gemaakt ?
Keb nu al een paar (3 om precies te zijn) reviews gelezen en kzie da wel zitten.
Kan iemand zijn ev. ervaringen posten :)

Bommaah

Legacy Member
krisse zei:
mag gdd3 geheugen dan gewoon passief gekoeld worden?

met enkel een klein passief heatsinckske dus

een klein passief heatsinckske, wat bedoelt ge daarmee, allez, ik heb zo precies niets in gedachten. Kunt ge eens een vb geven?

krisse

Legacy Member
apa zei:
Het hoeft in principe zelfs niet gekoeld te worden... Dus ja: dat mag zeker.


Waarom staat dan bij elke moderne graka de heatsink ook op het geheugen?

Sacristar

Legacy Member
Massman zei:
:offtopic: heeft ier iemand op het forum eigen blokjes gemaakt ?
Keb nu al een paar (3 om precies te zijn) reviews gelezen en kzie da wel zitten.
Kan iemand zijn ev. ervaringen posten :)
vraag eens aan jort op madshrimps. die is ook mod op pio.be maar onder de naam borntomakathedifference...

die maakt zelf zijn blokjes voor cpu, gpu en zelfs ram :)

apa

Legacy Member
krisse zei:
Waarom staat dan bij elke moderne graka de heatsink ook op het geheugen?

Dat is ook niet zo. Zie hier een aantal foto's van GeForce 6600GT kaarten met GDDR3 geheugen dat aan 1 GHz draait:


Zoals je op de foto's kan zien staat er geen heatsink op de RAM-chips...

krisse

Legacy Member
ah da wist ik niet.


Dan kan ik mijn swiftech blokske mss op mijn 6800gt zetten, en mijn rams gewoon passief koelen

thx
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan