Archief - Q: FSB OCZ ram dual channel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Roeldm

Legacy Member
ik zit hier dus met een klein probleemke. ik heb mij net een dual channel kitje van OCZ gekocht. zit met nen AMD64 3500+. vanals da ik mijn FSB hoger dan 200 zet krijg ik fouten bij de berekening van mijn superpi of reboot mijn pc gewoon. met mijn oud gewoon geheugen, twinmos kon ik die FSB stabiel op 220 krijgen :s

specs van RAM

2*256MB dual channel 2 3 2 6

ik dacht dat ik met dit geheugen toch wel niets iets verder kon gaan dan de standaard 200 :s

xpr·k

Legacy Member
Op welke timings zijn die OCZ gerate ?
Als ze niet doen wat OCZ beweerd kan je ze RMA sturen, dit zal waarschijnlijk rechtstreeks via OZC gebeuren (vraag dit eens na bij de winkel waarvan ze komen) wat inhoud dat je een pakketje naar Amerika zult moeten sturen .
Toen ik erachter kwam dat mijn OCZ niet deed wat beloofd was kostte dit mij 3.80euro als ik het mij goed herinner (verrassend weinig dus) . Ik heb hier wel over een gewoon doosje (10x8x5 ofzo) met daarin de OCZ in de origineel verpakking + van die isomo dingskes om de boel wat te beschermen . Dit was gewoon via de post (dus niet verzekerd!) opgestuurd . Binnen de 2 weken had ik vervanglatjes die het wel goed deden .
Om je geheugen te testen kan je beter een programma gebruiken dat enkel u geheugen test ala memtest86 .
Ook raad ik je aan contact op te nemen met OCZ support via hun site, ze zullen u eerst begeleiden om te kijken of het probleem niet aan instelling ligt en daarna u een RMA nummer geven dat op het doosje moet.
Hun support is echt klasse BTW , mijn sticks die terugkwamen waren handgetest op mijn mobo om zeker te zijn dat het nu wel goede waren .

Roeldm

Legacy Member
de timings die gerate staan op de stickers van het latje zijn 2 3 2 6 maar als ik de timings niet manueel instel draaien ze volgens psd waarden van 2 3 3 6

Roeldm

Legacy Member
heb net mem testje gedaan, standaard mem test met memtest86 en geen errors dus ik zou nie weten wat doen nu

BerT

Legacy Member
Als het geen errors geeft is de ram ok ze ...
Mss dat je mobo het gewoon niet aankan of dat ze niet compatibel zijn.
Biosupdate ofzo ... ? Steken ze er goed in ?
Ale kzou niet weten wat het zou kunne zijn

Roeldm

Legacy Member
ze zitten goed, in de 2 juiste slots. ze draaien goe in dual channel. alle heb veel betere resultaten he maar oc'en luk nie. timings enzo zijn in orde en pc draait pak sneller dan dervoor maar die FSB wil niet hoger :s

Roeldm

Legacy Member
wrs nie 100% compatibel :s

biosupdate heb ik vorige week gedaan en nog steeds geen nieuwe dus daar ligt het ook nie aan

xpr·k

Legacy Member
roel, laat ten eerste memtest een tijdje draaien (uur ofzo) , daarnaast zou ik test#5 pakken omdat die het vlugste errors zal geven . En als laatste ga ik nog eens zeggen , neem contact op met de customer support van OCZ . Die gasten kennen hun latjes door en door en gaan u zeker kunnen helpen , desnoods door een RMA .

Roeldm

Legacy Member
thx for the advice. hoe contacteer ik die mannen het best? via mail of telefoon ofzo...

vanavond die test nog wa laten lopen als ik wa tv aant kijken ben

BerT

Legacy Member
Wa rond geneusd op ocz en daar raden ze aan beta biosses te gebruiken ?

Roeldm

Legacy Member
BerT zei:
Wa rond geneusd op ocz en daar raden ze aan beta biosses te gebruiken ?

heb beide biossen getest, geen verschil :s
geheugen werkt zoals het moet maar dus niet om te oc'en, dus gewoon niet 100€ compatibel, ga mij deze week nog geheugen bestellen dat wel in de lijst staat met aan te raden geheugen voor mijn moederbord :p

BerT

Legacy Member
Nee maar ik bedoelde dat ik het raar vind van die beta biossen dat ze dat aanraden ?

Roeldm

Legacy Member
problemen zijn opgelost, heb gewoon met een divider gewerkt, fsb op 230 gezet, multi op 11 en geheugen loopt dan op ongeveer 185 maar kan mijn timings dan wel verstrakken naar 2 2 2 5. superpike van 35sec :d

Roeldm

Legacy Member
pijs dat RMA zal worden :p

getest op deze snelheden:

Ram 200Mhz(DDR400) CAS2-3-2-6 / Dual channel(128 bit)

result:

test1: 1ERROR
test3: 1ERROR
test4: 22ERRORS
test7: 43ERRORS
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan