Archief - Q: beeldscherm valt uit!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Maniac *M*

Legacy Member
Ik heb pas een nieuwe pc gekocht:

AMD 64 3500+
1024 twinmoss
Moederbord: MSI k8n Neo2-54G
Graka: MSI Nx6800LE td128
Windows XP

Als ik half-life 2 is opgestart, en ik wil een nieuw game starten, krijg ik heel even beeld, en dan valt mijn beeldscherm gewoon uit! Waar zou dit kunnen aan liggen?

Kan dit aan de voeding liggen? Hoe kan ik zien hoeveel Watt mijn voeding heeft? Of is dit misschien een beeldschermprobleem??

Merci!!

apriliars50

Legacy Member
Euhm, drivers? welke voeding? temps?
(voor u voeding (merk en watts) te zien zult ge u case moete opendoen)

Cygnus-ß °|X1|°

Legacy Member
Laatste drivers van nVidia eropzetten.
Probeer dat eens

walvis

Legacy Member
welk scherm is da?
indien een tft kan het liggen aan u resolutie instellingen en/of refreshrate.

Maniac *M*

Legacy Member
Tis een 19 inch Crt scherm. DIt scherm was nog van mijn vorige pc, een packard bell...
Dus op de monitor staat ok het merk Packard Bell


Ik heb net prince of persia: The sands of time geïnstalleerd.. Dit draait zonder problemen...

walvis

Legacy Member
dat zou normaal geen probleem mogen geven?
indien het nog niet werkt denk ik dat je eerder moet zoeken in de richting van
a) game probleem en dus patch of zo zoeken.
b) driver probleem en de beste en stabielste drivers voor jouw vga downloaden en installen.

Cygnus-ß °|X1|°

Legacy Member
walvis zei:
dat zou normaal geen probleem mogen geven?
indien het nog niet werkt denk ik dat je eerder moet zoeken in de richting van
a) game probleem en dus patch of zo zoeken.
b) driver probleem en de beste en stabielste drivers voor jouw vga downloaden en installen.

dus zoals ik al zei, installeer de laatste drivers van uw 3D kaart

walvis

Legacy Member
de laatste zijn niet altijd de beste
zie ati drivers.
de laatste drivers gaven nog al vaak problemen. bij nvidea is dit meestal de laatste (vroeger toch ma sinds ik ati heb v olg ik hun driverupdates niet meer)

Cygnus-ß °|X1|°

Legacy Member
walvis zei:
de laatste zijn niet altijd de beste
zie ati drivers.
de laatste drivers gaven nog al vaak problemen. bij nvidea is dit meestal de laatste (vroeger toch ma sinds ik ati heb v olg ik hun driverupdates niet meer)

ik heb met de laatste drivers geen probs gehad :woohoo:

walvis

Legacy Member
jep ma ik weet da ze is nen driver gehad hebben waar er bugs in zatten en da ati regelmatig in hun drivers zet welke games er nu geen problemen meer zouden mogen geven. en vaak zijn deze problemen enkel bij een bepaalde hard/software combinatie.dus iedere gebruiker heeft deze niet.

on topic: wat je kan proberen is 3dmark 2003 te draaien
indien deze draait (score doet er niet toe) dan weet je dat direct x9 en uw driver wel degelijk werken. dus dan is directx al niet verantwoordelijk.
wat je dan moet doen is
checken op de site van nvidea of er fixes zijn voor half life 2
kijken of je directx versie de juiste is.
controleren of je molex connector van je vga inzit.
en checken of hl2 geen patch heeft uitgebracht dat jouw probleem oplost.

Maniac *M*

Legacy Member
Update!

Het spelletje XIII, dat bij de kaart geleverd was, geeft dit probleem ook! Na enkele seconden ingame, valt het beeldscherm gewoon uit, en moet ik rebooten...

Ik heb mijn drivers van mijn graka geupdate, zelfde resultaat...

Ik heb wel ontdekt dat er slechts een voeding van 300 W inzit! Ik hoop dat dit het probleem is, want donderdag krijg ik een grotere voeding... Maar kan dat het probleem zijn???

Mr. M

Legacy Member
ik weet niet of het bij socket 939 nog altijd is, maar twinmoss ram gaf idd veel problemen bij de socket 754 versie van amd 64
dus der is wel een kans dat het daaar aan ligt denk ik

voor de rest, tja u drivers installen
laatste mobo drivers en laatste graka drivers,

of anders nen hoop drivers gewoon proberen ma ik gok op het ram

Dirkxke

Legacy Member
probeer eens met een zwaardere voeding. lukt het daar ook nie mee denk ik dat er iets aan uw vidkaart scheelt.

ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 9800pro, probeereens uit te wisselen met iemand die ge kent ofzo

BraveHeart

Legacy Member
Maniac *M* zei:
Ik heb pas een nieuwe pc gekocht:

AMD 64 3500+
1024 twinmoss
Moederbord: MSI k8n Neo2-54G
Graka: MSI Nx6800LE td128
Windows XP

Als ik half-life 2 is opgestart, en ik wil een nieuw game starten, krijg ik heel even beeld, en dan valt mijn beeldscherm gewoon uit! Waar zou dit kunnen aan liggen?

Kan dit aan de voeding liggen? Hoe kan ik zien hoeveel Watt mijn voeding heeft? Of is dit misschien een beeldschermprobleem??

Merci!!

AMD64+Twinmos = no GO :naughty:
Tenzij je een moederbord hebt waar het wel moet op werken.
Steek eens voor de lol Corsair, OCZ.... ge kunt nooit weten :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan