Archief - PS3 -> Ext. HD -> iMac

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

napke

Legacy Member
Bij deze misschien een moeilijk vraagje, want ik heb mij al suf gezocht.
Nergens vind ik iets wat mij 100% garantie geeft of iets dergelijks werkt en met wat ik het moet doen.
Hier is dus mijn vraag:

Graag zou ik een Externe HD willen koppelen aan mijn PS3. Deze HD zou ik dan draadloos willen verbinden met mijn iMac. Dit zodat ik bestanden vanop mijn iMac op de HD kan zetten en deze dan afspelen op mijn PS3.

Is dit mogelijk? En zoja, met welke HD zou dit dan kunnen?

Voor zo ver ik het gevonden heb, zou ik iets in den aard van het volgende nodig hebben: LaCie - LaCie Wireless Space

Graag wat advies!

cooLopke

Legacy Member
Misschien het makkelijkste is gewoon een externe harde schijf kopen zoals de WD Passport Essential en deze formatteren als FAT32 schijf. Je steekt deze schijf dan in via USB op je pc en dan plaats je de films erop die je wilt. Daarna steek je deze schijf in de PS3, deze vind je schijf, vermits deze geformateerd is als FAT32 schijf.

Als je deze hebt ingestoken ga je naar je schijf toe op de PS3 en druk je op de driehoekje knop en kies je voor bestanden weergeven.

OPGELET: FAT32 partitie kan alleen bestanden met max. 4GB grootte wegschrijven.

Grtz

napke

Legacy Member
Ik heb ook al iets gelezen van DLNA.
Kan ik een HD vinden die DLNA ondersteunt? en deze aan mijn iMac aansluiten?
Dan kan ik 'streamen' op mijn PS3...

Maar andersom zal het dan wel niet werken.

Ik zou dit eigenlijk willen

iMac naar HD naar PS3
PS3 naar HD naar iMac

napke

Legacy Member
mja... enig manier dat ik dat zie lukken, is als ik de HD via USB naar mijn PS3 krijg...
En zo een heb ik er nog ni gevonden...

Fishyke zei:
Waarom stream je niet gewoon van uw Imac naar uw ps3?
Nullriver Software : Products : MediaLink

werkt perfect...

Schitterend!
Zal het eens proberen...

Maar is niet helemaal een oplossing voor hetgeen ik zoek.
Het kan goed zijn dat het gewoon niet mogelijk is, maar ik kan het maar vragen.
Misschien dat er ergens wel een oplossing opduikt... Maar voorlopig kan ik het zo wel eens proberen.

cooLopke

Legacy Member
napke zei:
Schitterend!
Zal het eens proberen...

Maar is niet helemaal een oplossing voor hetgeen ik zoek.
Het kan goed zijn dat het gewoon niet mogelijk is, maar ik kan het maar vragen.
Misschien dat er ergens wel een oplossing opduikt... Maar voorlopig kan ik het zo wel eens proberen.

Je hebt ook PS3 Media Server, ik weet wel niet of dit werkt op je iMac.

PS3 Media Server

Grtz

FORZA M

Legacy Member
Indien je het zo simpel mogelijk wil oplossen: WESTERN DIGITAL MY Book World Edition 1TB bij Vanden Borre: Ruime keuze, makkelijk vergelijken en kopen

Deze schijven hang je gewoon met het bijgeleverde netwerkkabeltje aan je draadloze router, je draait het bijgeleverde programmatje op je Imac, en je kunt vanop je Mac draadloos bestanden plaatsen/Gebruken/verwijderen.
Deze harde schijf heeft dan ook een ingebouwde DLNA server, dus alle films, foto's en MP3's die compatibel zijn met de PS3 kan je dan rechtstreeks vanaf de schijf afspelen op de PS3 via het netwerk. (Daarvoor moet je dan zelfs niks instellen. Als de PC verbonden is met dezelfde router als de schijf komt ze automatisch bij in je menu t staan.)

Er zijn iets goedkopere alternatieven, maar ik raad deze aan, omdat ze zo simpel in gebruik zijn en makkelijk in te stellen, want uit je post maak ik op dat je niet bepaald heel bekend bent met dit type van netwerk-opslagmogelijkheid.

napke

Legacy Member
het probleem zit erin dat ik ook vanuit mijn PS3, bestanden erop wil zetten.
Met de NAS-server die ik nu heb, gaat dat niet.
Ik denk, om bestanden van de PS3 op de HD te zetten, je de HD rechtstreeks aan de PS3 moet koppelen. Maar ik vind geen netwerk harde schijf die een USB-input heeft.

Moest ik deze vinden, zou alles opgelost zijn denk ik...

cooLopke zei:
Je hebt ook PS3 Media Server, ik weet wel niet of dit werkt op je iMac.

PS3 Media Server

Grtz

Zal deze ook eens proberen... Bedankt alvast!

FORZA M

Legacy Member
napke zei:
het probleem zit erin dat ik ook vanuit mijn PS3, bestanden erop wil zetten.
Met de NAS-server die ik nu heb, gaat dat niet.
Ik denk, om bestanden van de PS3 op de HD te zetten, je de HD rechtstreeks aan de PS3 moet koppelen. Maar ik vind geen netwerk harde schijf die een USB-input heeft.

Moest ik deze vinden, zou alles opgelost zijn denk ik...

Dat bestaat bij mijn weten niet hoor. Het hele punt van een NAS is nu eenmaal dat al je bestanden via het netwerk te benaderen en aan te passen zijn. Dat de PS3 geen SMB/FTP/UFS/... shares kan mounten is een beperking van de PS3 hé.
Nu vraag ik me eigenlijk wel af welke bestanden je eigenlijk kan creëren op de PS3, zodat je ook vanop de PC moet kunnen schrijven naar de HDD?

napke

Legacy Member
ik vroeg het me gewoon af... Je kan screenshots gewoon omzetten naar een USB... waarom zou het dan niet naar een HD gaan?
Maar het wordt pas interessant als het in 2 richtingen werkt :)
Vroeg me gewoon af of het ging.
Maar ik vrees er voor.
Het dichtst dat er bij komt, is werken met een NetwerkHD en DLNA...
Maar aangezien ik dat van mijn Mac uit kan, zal er geen externe HD komen :)

Fides

Legacy Member
Het aantal bestanden dat je van je ps3 naar je hd wil zetten moet toch miniem zijn. En als je dat dan toch wil doen, doe dat dan via je usb stick.

Om je hd vanaf je ps3 te bekijken, is ps3 media server ideaal.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan