Archief - Ps2 aansluiten op een vivo Graka !

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

promaxius

Legacy Member
Ik heb me laten wijsmaken dat het mogelijk zou zijn om een ps2 rechtstreeks aan te sluiten op mijn computer aan de hand van een vivo 3d kaart.
Aangezien ik zo ene heb, lijkt me dit wel zeer leuk om eens uit te proberen.
Weet iemand hoe ik deraan moet beginnen ???
En... Is dit wel mogeijk ? ( zonder video recorder of dvd ertussen hangen :p )

m'n grafische kaart is een His x800pro 256 mb/vivo

Heb ik hiervoor extra software nodig, of draaid de ps2 dan alleen als me computer uitstaat ?

Exit

Legacy Member
gewoon op tv in van kaart alsof ge naar de tv zou gaan ...

promaxius

Legacy Member
en dan, wordt dat automatisch herkend ? Slaat me computerscherm dan automatisch over naar het beeld van ps2 op me scherm ?

Exit

Legacy Member
neen, er wordt niets herkent en zal niet automatisch overschakelen!
ge start uw tv prog, ge kiest voor av/line in/of zoiets (te zien welke naam ze gebruiken) en dan gaat ge uw ps2 zien in tv prog!

promaxius

Legacy Member
:/Hoe kan ik nu mijn tv programma starten als ik alleen maar me beeld van me computer zie... ALs ik bij advanced settings van me tv kaart kijkt, zegt 'm dat er geen tv is aangesloten op de svideo.

Ik heb dus van me s-video en verleng kabeltje bijgekregen, daarop zit een koppelstuk aangesloten dat van de s-video een soort van scart maakt. Rood, geel en witte aansluiting...
Daarop zitten de draden van me ps2 dus aangesloten. Is dit correct ?

Exit

Legacy Member
wa zijt ge nu bezig? nen tv aangesloten op uw trv kaart of die ps 2 om op pc te spelen?

nu haalt ge vanalles door elkaaar ...
s-video UITGANG is voor nen tv op pc aan te sluiten ...
S-VIDEO INGANG (tv-in) is om nen video/ps2 op pc aan te sluiten die ge dan in tv prog kunt bekijken (nie op een zender nr maar s-video knop ofzo, hangt af van prog tot prog)

koppeling mss wel goed ALS DA OP DEN INGANG HANGT

promaxius

Legacy Member
ps2 spellen spelen op mijn pc...
zonder emulator dus, vanaf de ps2 dus

Sander H

Legacy Member
PS2 op TV-in en dan via een programma die TV-in op uw beeld zetten (PowerCinema gebruikte ik vroeger)

ik deed da wel met ne PSX ma da zal wel nie uitmaken zeker? :p

promaxius

Legacy Member
error bij het installeren: Install windows media player 9 or newer before installing :s
Ik heb windows media player 10 :/

Solfur

Legacy Member
zijn der nog ander proggies die hetzelfde kunnen? k heb ongeveer een gelijkaardig probleem en dien powercinema werkt alleen op windows xp :(
(win 2000 hier)

promaxius

Legacy Member
vraag ik me ook af... Ik heb zelfs win xp en em werkt nie :p

Exit

Legacy Member
da gaat ùet elk prog, ook met het prog da ge tv kijkt op uw pc, ge moet alleen pc-in (s-video) selecteren :sleep:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan