Archief - probs met nieuwe pc, echt alles

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Patman

Legacy Member
zie in men sig voor pc'tje
ik zo fier als nen gieter maar dat was maar voor korte duur

bij installe van xp gaf gij al errors dat hij een bepaalde file niet kon kopieren of gaf hij bleuscreens...
ké, na veel trial en error staat windows erop

maar toch blijft hij crashe en bleuscreens geven
ik dacht dus aan een kapotte hdd
installeer op een andere en windows installed vlot

maar bij 3dmark 2k1 vliegek naar desktop...

nu ben ik eens aan het probere om zonder diskdrives te benchen en etc
weet niet of dit gaat lukken, hopet

ik gebruik de via4in1 en 66.93 drivers
iemand die mij kan helpen ?


mss een stukke voeding ?
en niets is oc'd...

JackF

Legacy Member
Als je bij de installatie van XP blue screens hebt is de kans groot dat je geheugen niet goed is ingesteld in het BIOS of dat er een geheugenlatje defecten heeft. Kijk es je timings na (zet ze op normaal) en test ook es je geheugen met memtest.

Patman

Legacy Member
dat kan ik nog eens doen
maar alles staat op auto ingesteld ze...
dus ik heb der nog nie aan geprutst

Exit

Legacy Member
in 3dmark naar wi vliegen, ... ddrivers goed (graka, mobo, .....)

Cranox

Legacy Member
Als je bij instalatie xp problemen hebt dan is dat idd 99% door slecht ram , draai memtest eens , ofwel S&M en ga naar test mem

Patman

Legacy Member
het probleem lag dus blijkbaar deels bij een dvdlezer :s

wanneer deze eruit is dan draait het systeem stabiel


maar nu hebbek derjuist al men benches gedaan en enkel bij 2005 wanneer ik score wou publishe hebbek trug een bluescreen
dus na men benches

deze was wel bij een gt @ultra

kan dit door de warmte zijn ?

en den error is alt iets van minidump/geheugendump blabla

iemand een id ?

Patman

Legacy Member

het is dus men geheugen
al bij den eerste test gaf hij nen error

dus nu maggek wachten op nieuw geheugen ffs :'(

xyus89

Legacy Member
geheugen dump is idd u geheuge.

dit probleem heb ik zelf ook , als ik mijn systeem overclock en hij is niet meer stabiel blijft 3dmark ff hange en kort hierna , blue screen met geheugen dump blablabla

mijn oom heeft een bedrijfje: blue screen solutions :)

mvg,
Xyus

Patman

Legacy Member
mja mor het was nie oc'ed ...


nu hebbek appart getest en resultaat
1 is kapot en ander niet... (allé geeft geen errors...)

dus da wordt inwisselen

Patman

Legacy Member
mja
twas een matched pair
dus ik ga ze toch alletwee moete wisselen...


maar morgen wordt het dus teste of er ook een probleem was met men dvdrom en men dvd lezen...

Patman

Legacy Member
soz, nog eens een vraagske

kunnen der ook problemen zijn door men dvdrom/dvdwriter ?
da die een bleuscreen geven ?

apa

Legacy Member
De Windows setup controlleert of de geïnstalleerde files er correct staan bij de installatie. Als een file niet correct overgezet kan worden, dan krijg je gewoonlijk een error tijdens de setup en kan je niet verder...

Patman

Legacy Member
mja, da probleem is al opgelost apa :):)
het was dus een ramlatje da stuk was (kannek prolly wel wisselen dinsdag)

maar ik gaan morgen dien dvdrom>< dvd writer eens teste
nu wa files overzette
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan