Archief - Problemen met MSI K8N Neo platinum

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

guRuh

Legacy Member
Ja echt problemen kunt ge het nu ook niet noemen, het heeft namelijk te maken met overclocking.

Dus wat ik doe: ik ga naar Cell menu (overclocking menu) en pas mijn timings aan van mijn ram (corsair xms3500 bh5 dus) en zet ze op 3 3 3 8.
Resultaat: Bios blijft steken! Hij blijft steken bij de splash screen van het moederbord dus...

Als ik nu bv mijn htt frequency op 215*11 zet (kan hij zeker aan normaal gezien) en cpu voltage op 1.65 gebeurt er juist hetzelfde (niets dus)

Doe ik iets vekeerd? Er staat nochtans de laatste bios op (1.4). Ik vind dat echt wel kloterij aangezien maandag m'n watercooling toekomt en ik dan graag een potje zou oc'en!

Ale nog prettige feesten e ;)

Puijken

Legacy Member
BH 5 start niet op op CAS3. Zet je cas dus minstens op 2.5 en probeer zo te booten.....

Zet ze op 2.5-3-3-10.... dan zal em normaal wel opstarten. Dan voltage hoog genoeg zetten en kijken tot waar ge geraakt op 2-2-2-5. Normaal moet ge op 3.3 volt wel ergens aan de 240-250 Mhz geraken.

guRuh

Legacy Member
nee daar ligt het niet aaan denk ik!

ik boot met 210*11 , de rest op DEFAULT (cmos reset gedaan)

resultaat: blijft hangen

raar e :s

Sacristar

Legacy Member
als ge niet overclocked dan boot em normaal?

probeer dan is met die software tools zoals clockgen en a64tweaker

xyus89

Legacy Member
Ik heb hetzelfde mobo en ik weet dat ge in de bios niet zo ver komt met oc'en.

haal es clockgen af en zet u ram onder veel volt met MSI core.

Xyus89

Puijken

Legacy Member
Da is zeker geen slecht mobo ze.... tis nforce3 250 chipset.... dus zou normaal wel lekker moeten overclocken....

Ik ben praktisch zeker dat BH5 niet boot op CAS3. Kan ook zijn dat moederborden hier problemen mee hebben.... mijn moederbord houdt ook niet van BH5 met een bios lager dan 1.36. Dus mischien dat een BIOS update helpt.

Anders nog een tip: steek ander ram, zet voltage op 2.85, en timings op 2,5-3-3-10. Dan opslaan, uitzetten, BH5 derin en kijken of het boot. Eventueel eerst met ander ram DDR booster ofzo afregelen, kweet niet precies met wat ge werkt om hoger voltage te krijgen. Maar ik hoor van veel mensen dat BH5 NIET start op CAS3.

En Xyus... wat bedoelt ge met ge komt niet ver in BIOS met oc'en? Ik draai men 3000+ hier op 2600Mhz (origineel 1800Mhz) door enkel de BIOS te gebruiken. In Windows kan ik hoger gaan... maar dan is het instabiel.. dus what's the difference ? In Windows moet ge (vindt ik) enkel A64 tweaker gebruiken om bijvoorbeeld BH5 ram op CAS1.5 te zetten, en timings verder uit te tweaken... En ook moet ge es beter kijken, want em zegt dat zen BIOS scherm blijft hangen... hieruit veronderstel ek dus dat em NIET in Windows geraakt en dus ook geen Clockgen kan gebruiken...

Enneuh nu zennek voort.. nieuwjaar gaan vieren... Hf iedereen eh :) Happy New Year !! :woohoo: :woohoo:

EDIT: Net gelezen dat ge al laatste bios hebt dus hier kan het ook niet aan liggen...

guRuh

Legacy Member
kgaan dieje klootzak hier direct aan den test onderwerpen zi :evil:

guRuh

Legacy Member
ja done

resultaten van gekloot: raar...

soms boot hij, soms boot hij niet

ik rkijg hem wel met 2T en CAS op 2.5 op 2420 mhz, maar daar stopt het blijkbaar dan

weird shit als ge het mij vraagt

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
strange hier doet die plank da goed
kben tot 250HTT geweest en da ging perfect
mss is testen met ander RAM?

Puijken

Legacy Member
oeveel volt geeft ge die dingen ? BH5 heeft da graag eh... kvin da ge toch minstens ergens rond de 3.3 Volt daar moogt aanhangen... dan zullen ze wel tot leven komen...

Ofwel hebt ge gewoon twee superslechte latten.... dan kunt ge daar niveel aan doen :)

EDIT: en ge zegt da ge uwen cpu op 24xx mhz krijgt... ge kunt misschien beter zeggen hoe hoog de fsb is.... een deftig BH5 latje zou toch minstens de 250 moeten kunne halen...

easypanic

Legacy Member
Puijken zei:
EDIT: en ge zegt da ge uwen cpu op 24xx mhz krijgt... ge kunt misschien beter zeggen hoe hoog de fsb is.... een deftig BH5 latje zou toch minstens de 250 moeten kunne halen...

....aan 3.1 - 3.2 V ja.

2.85 is hoogste van MSI mobo, ik denk niet dat hij een booster gebruikt.

guRuh

Legacy Member
problemen opgelost :)

keb mijn harde schijf eens aan andere sata poorten gehnagen en ook m'n IDE schuiven

36 seconden superpi btw
11*230 1.60 volt
2 2 3 5 @ 2.85 (hoogste dat mobo aankan)

bij 233 mhz crashte hij dus ben ik er maar mee gestopt, timings verhogen (of meer voltage zou dit wel kunnen oplossen)

Puijken

Legacy Member
easypanic zei:
....aan 3.1 - 3.2 V ja.

2.85 is hoogste van MSI mobo, ik denk niet dat hij een booster gebruikt.

Idd ja aan +3 volt... ;)
Maar omda het BH5 was veronderstelde ik wel dat er booster of vdimm mod ofzo gedaan was... omdat iedereen wel eet da die graag veel volt hebbe... :)

Sacristar

Legacy Member
easypanic zei:
....aan 3.1 - 3.2 V ja.

2.85 is hoogste van MSI mobo, ik denk niet dat hij een booster gebruikt.
uw ouw latjes mss maar de meeste bh-5 heeft daar toch meer voor nodig ;)

-[DTT]- Jumpy

Legacy Member
guruh als ge nog wa me de timings speelt kunde hoger ze
ik haal 35s met corsair CAS2, wss CH 5 of 6
oowk 11*230 @ 2.5 3 2 6

strange :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan