Archief - Problemen met LG TV Monitor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jazzydaantjew

Legacy Member
Hallo, ik vond dit forum met behulp van Google,

aangezien er hier wel wat mensen zitten die waarschijnlijk wat meer verdiept zijn in de werking van computers e.d.

Ik heb een jaar of wat geleden tegelijk met mijn Xbox360 een HDTV monitor gekocht van LG. Mijn aansluiting naar de pc van de monitor is VGA en die wordt met een VGA/DVI connector in mijn pc gestoken. Nou heb ik met de aansluiting van mijn Xbox naar de monitor tot zover nog geen problemen gehad.
Wel heb ik een probleem met de aansluiting van mijn monitor naar de pc. (althans dat vermoed ik aangezien ik de monitor al een keer teruggebracht heb voor reparatie en ik daarna een nieuw model heb gekregen omdat het probleem niet opgelost kon worden, ik denk achteraf dat ze niet hebben kunnen vinden waar het aan lag)

Wat er gebeurd met mijn monitor, is wanneer ik achter mijn pc een tijdje aan het werken ben, de monitor ineens uitschakelt (ik zie een paar blauw/roze strepen en het scherm wordt zwart) en vrijwel daarna gelijk weer aangaat (ik zie dan rechtsbovenin RGB staan, wat erop wijst dat de huidige instelling op de PC verbinding staat) en ik zie gewoon mijn desktop of game interface weer verschijnen. Het is wel erg hinderlijk aangezien dit onregelmatig gebeurd en zeker tijdens het spelen van een game echt irritant kan zijn. In mijn geval maak ik vaak gebruik van mijn pc als ik aan het tekenen ben en ook dan is dit gewoon heel vervelend omdat ik een paar seconden moet wachten tot hij weer aangaat. Ik kan de monitor niet aan of uitzetten terwijl dit gebeurt. Het hele voorval duurt, zoals voorheen omschreven, maar een paar seconden, toch is het hinderlijk en weet ik dat het niet zo hoort, ik hoop dat er iemand is die me wat kan adviseren te doen en uit te proberen.
Ik zou het graag oplossen, het testen van de monitor op een andere pc is vrijwel geen optie. Alle pc's thuis zijn vaak in gebruik en de pc moet een tijdje in gebruik zijn wil dit probleem zich voordoen. Het klinkt dus een beetje alsof de monitor doorbrandt of dat hij de connectie eventjes kwijt is met mijn pc, maar hij gaat daarna meteen weer aan.

Gr Danielle
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan