Archief - problemen met Fibernet 40 modem's.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bever01

Legacy Member
Ik beschik over een fibernet 40 abonnement en heb 2 computers rechtstreeks via de modem in verbinding staan. Ook nog een ps3 en een digirecorder.

Nu is het volgende

IK heb vaak last dat hij zonder enige reden uitvalt. Heb daarvoor al verschillende keren een technieker laten langskomen, en de ene keer zegde hij mij dat het blijkbaar aan de kabels lag, deze zijn dan vervangen.

Laaste dagen is hij terug een aantal keren uitgevallen. Dus ik belde terug naar Telenet, zij hebben mij doorverwezen naar een 070 lijn , waar ze mij vertelden dat alle instellingen goed zijn en er niks mis is met de modem.

Bij die 070 lijn zegde ze mij eventueel het kanaal te veranderen van de draadloze instellingen. Ik heb gewoon het draadloos signaal uiteindelijk uitgeschakeld. Of dit nu gaat helpen is af te wachten.

Iemand nog ervaringen met het uitvallen van de Fibernet 40 modem's ???

mvg.

Cyberkef

Legacy Member
De draadloze functies van die fibernet40 all-in-one modems zijn idd reteslecht. Heb het één dag volgehouden en dan maar een eigen rerecycleerde access point router gezet.

Voor gewone bekabelde verbinding heb ik er wel geen problemen mee tho.

white-hat

Legacy Member
Er hangt waarschijnlijk ook zo'n switchke naast u modem die telenet geplaatst heeft.
De kabel van u modem naar die switch maken ze bij telenet meestal net lang genoeg. Terwijl het algmeen(of niet) geweten is dat een UTP kabel minstens een halve meter lang moet zijn. Dit kan echt wonderen doen.

bever01

Legacy Member
nee heb geen switch gewoon vanuit de modem 4 utp verbindingen rechstreeks naar 2 computers, digitale tv, een een ps3.

iLu_RoX

Legacy Member
white-hat zei:
Er hangt waarschijnlijk ook zo'n switchke naast u modem die telenet geplaatst heeft.
De kabel van u modem naar die switch maken ze bij telenet meestal net lang genoeg. Terwijl het algmeen(of niet) geweten is dat een UTP kabel minstens een halve meter lang moet zijn. Dit kan echt wonderen doen.

Terwijl ik al JAREN met een utp'ke zit van 10 cm en nog nooit zonder internet ben gevallen ...

@Topicstarter
Het ligt natuurlijk niet altijd aan het internet . Heb je soms ook last van dit op je andere pc's of PS3 ?
Zoniet dan kan je ff je pc checken .

The Monopoly Guy

Legacy Member
Jep die routers sucken.
Kheb een eigen router achter die telenet router staan, nooit problemen gehad maar sinds een paar dagen connectieproblemen.
Dus ik probeer juist een wds op te zetten tussen m'n tp-link & telenetrouter, telenetrouter : 'nope'
fkin faal

bever01

Legacy Member
nee is al die modem uitvalt, dan is de internetverbinding weg van de 2 computers.

Ook is telefoneren dat niet meer mogelijk.
Heb wel nog niet getest of digitale tv of ps3 network dan nog werkt.

white-hat

Legacy Member
iLu_RoX zei:
Terwijl ik al JAREN met een utp'ke zit van 10 cm en nog nooit zonder internet ben gevallen ...

Het zal waarschijnlijk wel werken maar ge zult massas collisions hebben.

iLu_RoX

Legacy Member
bever01 zei:
nee is al die modem uitvalt, dan is de internetverbinding weg van de 2 computers.

Ook is telefoneren dat niet meer mogelijk.
Heb wel nog niet getest of digitale tv of ps3 network dan nog werkt.

Dan moeten ze zien bij telenet in de geschiedenis dat de modem in dereg gaat en gaan ze niet zomaar zeggen dat het aan de kabels ligt of die kerel die kwam kent er de ballen van
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan