Archief - Problemen met externe harde schijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

he4tex

Legacy Member
Fout in titel: Externe harde schijf

Hey,
Ik heb een probleem met men externe harde schijf de pc herkent hem niet meer. Als ik de externe harde schijf aan de pc koppel hoor ik het geluidje dat hij is aangesloten en bij "deze computer" zie je de externe harde schijf 1sec en dan is hij weer weg.

Extra informatie:
Packard Bell Carbon 1TB Zwart

Alvast bedankt.

T-T

Legacy Member
schijf zelf zal wss niet defect zijn, gok eerder op de controller van je externe behuizing, moest het probleem ook op een ander systeem zo zijn ofc.

indien geen garantie meer, schijf eruit halen, en een nieuw externe behuizing kopen en die erin steken, en moest er belangrijke gegevens opstaan zou ik al niet meer kijken naar de garantie ;)

he4tex

Legacy Member
T-T zei:
schijf zelf zal wss niet defect zijn, gok eerder op de controller van je externe behuizing, moest het probleem ook op een ander systeem zo zijn ofc.

indien geen garantie meer, schijf eruit halen, en een nieuw externe behuizing kopen en die erin steken, en moest er belangrijke gegevens opstaan zou ik al niet meer kijken naar de garantie ;)

Danku, Hoe haal ik die schijf eruit? en waar koop ik zo een externe behuizing?
Er staan wel veel gegevens op deze schijf dus is wel redelijk belangrijk.

T-T

Legacy Member
hoe je die presies eruit haalt weet ik niet heb nog niet zo'n carbon behuizing van PB in m'n handen gehad, dat zal je zelf es moeten bekijken, mss zijn het verborgen vijsjes onder rubber voetjes, ofwel is het een klik systeem.

zo'n externe behuizing kan je bij alternate of it-service vinden, of bij een locale pcboer.
je hoeft ook niet meteen zo'n behuizing aan te schaffen om het te testen, je kan dit gewoon even in je pc zelf testen als je dat wil, 1Tb zal wss wel een SATA aansluiting zijn.

wees juist voorzichtig ;)

dit heb ik ook gevonden, kan mss wel helpen als het deze is tenminste, ftp://ftp.packardbell.com/pub/itemnr_old/CS036A00/Grafite_and_Carbon_Disassembly_Manual.pdf

Misericordiam

Legacy Member
Ik heb deze middag mijne externe harde schijf laten vallen en als ik die nu inplug dan werkt dat geluidje wel nog en het lampje van het omhulsel brandt maar mijne pc herkent hem wel nie meer. Ik merk ook wel dat ie begint te 'ronken' als in: dat ie opstart. Er zit wel nog leven in die externe harde schijf. En dus hoop ik dat ik die terug in orde kan laten maken.

Mijn vragen zijn nu:

- Hebben jullie al soortgelijke zaken meegemaakt? Wat hebben jullie eraan gedaan? En wat was de uitkomst?

Ik ga er waarschijnlijk morgen mee teruggaan naar mediamarkt want ik wil mijn collectie cd's, schooldocumenten, vakantiefoto's terughebben. Is het een goed idee om daarmee naar mediamarkt te gaan of zou ik beter nar een gespecialiseerde zaak gaan? Moesten die bestanden mij niks kunnen schelen zou ik waarschijnlijk deze vraag niet stellen.

Misericordiam

Legacy Member
Bedankt iedereen voor de talloze reacties! :sop:

Ik ga er zo meteen mee naar een gespecialiseerde zaak.

T-T

Legacy Member
pietjepek zei:
Bedankt iedereen voor de talloze reacties! :sop:

Ik ga er zo meteen mee naar een gespecialiseerde zaak.

moest je eens meer geduld hebben zullen mensen hier wel reageren, tzijn er hier die nog een leven hebben ook, en tware mss ook beter om een nieuw topic te starten met je probleem.

zoals reeds gezegt, smijt die behuizing open en testen in je pc zelf als er belangrijke gegevens opstaan, hopelijk voor u is de hdd zelf niet kapot, want laten vallen is meestal de dood voor hdd's, zeker als em nog aan't draaien is.

Misericordiam

Legacy Member
Tja , ik zou u geloven moest het aantal keren dat deze thread is gelezen niet significant gestegen zijn sinds mijn post. Ik heb er ook aan zitten denken om een nieuw topic te starten maar dan krijg bij sommige subfora meestal commentaar dat er al een dergelijk topic gestart is.

Toch bedankt. Ik heb ondertussen een nieuwe en heb ook een harde les geleerd. Mijn data op twee schijven opslaan waaronder een externe puur als back-up gebruiken.

Hier en daar zal ik wel iets kunnen recupereren van mijn laptop en pc maar van die externe schijf kon ik niks meer van data afhalen.

Exit

Legacy Member
en een hdd die valt (terwijl ze werkt) is meestal fataal voor de hdd zelf.
daar valt niet veel aan te doen (in uit of uit de case)

en ja, een beetje geduld kan geen kwaad.
niet iedereen kan/wil antwoorden en is continu online (er zijn er oa die overdag werken/geen verlof hebben ...)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan