Archief - Problemen met draadloos internet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Senn0

Legacy Member
Again ..


We hebben Telenet Fibernet 40, de telenet modem/router (wifi disabled) en de D-link dir 655 staat er vlak naast die we dus gebruiken als router.

Die D-link zou normaal gezien toch een zeer goed signaal moeten uitzenden ?
Dit is dus niet het geval. Op ongeveer 10 meter heb ik 1/2 balkjes ontvangst op mijn pc (eveneens op een laptop).

5 meter van de router (zelfde verdieping) zijn er 4 balkjes ontvangst (moet toch maximum zijn veronderstel ik?)

Mijn pc heeft deze netwerkkaart :

Edimax Wlan Card (300 mbps, pci) EW-7728In

Samen met EA-MARS 802.11n / MIMO Antenna Relocation Stand

Deze staan zo kort mogelijk bij de router (kabel van 1m ?)

Nu, Het signaal moet een verdieping hoger en komt diagonaal naar de kamer. Hier staat een veranda tussen (probleem?).

Ik zou dit willen oplossen met een access point, is dit een goed idee, of zijn er andere dingen die ik moet proberen ?

Basil Fawlty

Legacy Member
De signaalkwaliteit hangt van veel factoren af. De dingen die je kan nakijken zijn:
  • Firmwareupdate van de draadloze AP/router
  • Spelen met de positie van de antennes van het AP/de router
  • Zien dat de antenne(s) van je netwerkkaart niet verborgen zitten achter je PC
  • Een ander kanaal kiezen
  • Kijken of er veel andere netwerken in de buurt zijn

Voor de rest hangt de kwaliteit ook nog af van de aanwezigheid van muren en (gewapend) beton.
Een tip: test de positie van de antennes en de impact van het veranderen van kanaal met een programma zoals inssider of netstumbler. Daarmee kan je een grafiekje van de ontvangst laten tekenen. Dat zegt meer dan die blokjes van Windows.

SpiderRS

Legacy Member
die modem/router zuigt gewoon big time
hier ook fibernet 40 en ik geraak nog niet eens door 1ne muur
:puke:telenet

Senn0

Legacy Member
SpiderRS zei:
die modem/router zuigt gewoon big time
hier ook fibernet 40 en ik geraak nog niet eens door 1ne muur
:puke:telenet

Ja, maar we hebben die dlink router dus he ;)

Probleem gaat opgelost worden door een kabel !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan