Archief - Problemen met Asrock 870 extreme 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EnviousBird

Legacy Member
Nadat ik gisteren stof uit mijn computer aan het blazen was (lees prutsen en de expansie kaarten losmaken) werkt mijn pc niet meer tegoei.
Mijn systeem is:
Asrock 870 extreme 3
1075t non black edition
Sapphire HD6950 2GB
G.Skill 4GBRM
Samsung spinpoint f3 1GB
Optiarc DVD lezer
Als ik em opstart krijg ik een reeks van biepjes (8?) en dan krijg ik geen beeld
als ik daarna op restart druk start hij na een tijd wel op en hoor ik, zoals normaal 1 biepje. dan verschijnt het asrock scherm (press f2 enz) maar als ik daarop druk gebeurt er niets
na een tijds komt er een ander scherm met: AMIBIOS (C) 2006 American Megatrends, Inc. enz...
Op het einde staat er
CMOS settings wrong
Press F2 or DEL to run Setup
Press F1 to load default values and continue

Als ik op eender welk druk dan gebeurt er niets en blijft de PC op dit scherm staan.

TLDR; eerst een series biepjes en geen beeld daarna beeld maar F1 of F2 drukken heeft geen effect

Alle hulp is zeer welkom

Avast bedankt

Zibro

Legacy Member
Cmos resetten op het moederbord. Normaal gezien heb je daar ergens een knopje of jumper die je moet indrukken/verschuiven, zie handboek moederbord.

EnviousBird

Legacy Member
Zibro zei:
Cmos resetten op het moederbord. Normaal gezien heb je daar ergens een knopje of jumper die je moet indrukken/verschuiven, zie handboek moederbord.

Dat had ik al eens geprobeerd een keer met de jumper en een keer met het knopje
Dat moet toch als de PC uitstaat neem ik aan?

mavrick

Legacy Member
Wat zegt het Dr Debug ( led ) op je moederbord tijdens het opstarten, aan de cijfers kan je zien wat er fout gaat. Zie manual.

Effe clr cmos doen van je mb ( knopje achteraan je i/o shield ) zie manual

EnviousBird

Legacy Member
mavrick zei:
Wat zegt het Dr Debug ( led ) op je moederbord tijdens het opstarten, aan de cijfers kan je zien wat er fout gaat. Zie manual.

Effe clr cmos doen van je mb ( knopje achteraan je i/o shield ) zie manual
ik heb de cmos gereset en de PC opgestart
Nu start hij direct tegoei op maar hij gaat nog altijd naar hetzelfde scherm en als ik F1 of F2 druk gebeurt er nog steeds niets
(ik heb het toetsenbord getest op mijn laptop dus ik denk dat het daaraan niet kan liggen
en de dr debug geeft gewoon 85 aan wat normaal gezien niets speciaal is

mavrick

Legacy Member
Begin terug van in het begin, haal er je graka terug eens uit , je geheugen enz en steek er terug alles in. Misschien niet goed in de sloten geplaatst aangedrukt

EnviousBird

Legacy Member
mavrick zei:
Begin terug van in het begin, haal er je graka terug eens uit , je geheugen enz en steek er terug alles in. Misschien niet goed in de sloten geplaatst aangedrukt

nuja dat is exact wat ik een aantal uur geleden heb gedaan (en zo heb ik bijna mijn cpu verneukt) dus ik denk niet dat het daaraan ligt

mavrick

Legacy Member
start hem eens op met zo weinig mogelijk onderdelen aangesloten. 1 geheugenlatje - geen hdd - geen dvd - graka - cpu

EnviousBird

Legacy Member
mavrick zei:
start hem eens op met zo weinig mogelijk onderdelen aangesloten. 1 geheugenlatje - geen hdd - geen dvd - graka - cpu

nope dan zegt em gewoon da ik 2GB RAM heb en geen HDD
Het probleem is gewoon dat hij niet reageert op wat ik doe met het TB
De lampjes branden op het toetsen bord
Misschien iets mis met de USB aansluitingen?

mavrick

Legacy Member
Probeer eens je TB in een andere usb poort te steken. front panel en back usb2 & 3 en alle andere usb verbindingen ontkoppelen . Zal je ook al gedaan hebben waarschijnlijk :)

EnviousBird

Legacy Member
mavrick zei:
Probeer eens je TB in een andere usb poort te steken. front panel en back usb2 & 3 en alle andere usb verbindingen ontkoppelen . Zal je ook al gedaan hebben waarschijnlijk :)

jep heeft geen effect

mavrick

Legacy Member
soms geen TB liggen voor in je ps/2 port te steken of een convertor usb-ps/2 ?

EnviousBird

Legacy Member
mavrick zei:
soms geen TB liggen voor in je ps/2 port te steken of een convertor usb-ps/2 ?

Ik heb net een ps/2 toetsenbord geprobeerd en dat heeft ook geen effect
Ik snap er echt niets meer van :(

mavrick

Legacy Member
Met zo weinig mogelijk aangesloten geraak je ook niet in je bios, het enige wat je wel nog kan doen is een andere graka proberen maar dat betwijfel ik. Het ziet er naar uit dat je MB geen 100% meer werkt. Het enige wat ik nog kan bedenken is je batterij MB er eens uithalen voor een 30 tal min en terug eens proberen. Anders nog garantie op het mb zou ik de shop eens contacteren voor rma

EnviousBird

Legacy Member
mavrick zei:
Met zo weinig mogelijk aangesloten geraak je ook niet in je bios, het enige wat je wel nog kan doen is een andere graka proberen maar dat betwijfel ik. Het ziet er naar uit dat je MB geen 100% meer werkt. Het enige wat ik nog kan bedenken is je batterij MB er eens uithalen voor een 30 tal min en terug eens proberen. Anders nog garantie op het mb zou ik de shop eens contacteren voor rma
Ik heb zonet de batterij er even uit gehaald (moet dat echt 30 min?)
en hetzelfde effect
Ik snap gewoon niet waarom dat het moederbord geen input krijgt van het toetsenbord

mavrick

Legacy Member
Als het geen input meer krijgt van je TB ook niet via ps/2 is het wel duidelijk dat er iets scheelt met je mb. Je mb kan je zeker onbruikbaar maken door enkel te ontstoffen. (statische elec). Inderdaad dat kan helpen om je batterij er een 30 min uit te halen ja, maar als er iets defect is zal het niet veel uithalen .

Edit, je hebt toch niet één van je jumpers weggeblazen op je MB die je usb configureren ?

EnviousBird

Legacy Member
mavrick zei:
Als het geen input meer krijgt van je TB ook niet via ps/2 is het wel duidelijk dat er iets scheelt met je mb. Je mb kan je zeker onbruikbaar maken door enkel te ontstoffen. (statische elec). Inderdaad dat kan helpen om je batterij er een 30 min uit te halen ja, maar als er iets defect is zal het niet veel uithalen .

Edit, je hebt toch niet één van je jumpers weggeblazen op je MB die je usb configureren ?
Ik ga dadelijk de batterij er voor een half uur uithalen
Als het niets helpt zal ik de verkoper contacteren
Zeer fel bedankt voor de hulp

EnviousBird

Legacy Member
Zibro zei:
Staat er nog altijd cmos settings wrong?

ja maar ik neem aan dat dat er staat omdat ik de CMOS net heb gereset
Als ik F1 of F2 druk laadt hij de normale setting of kan ik ze aanpassen maar aangezien het toesenbord niets doet...

Omychron

Legacy Member
Wat Mavrick zei: Geen jumper verloren?
Heb me daar bij mijn moederbord rot op gezocht, bios instellingen resetten automatisch, dus mijn raid startte niet correct op.
Was de jumper die eraf gekomen was en ergens onderaan in mijn case lag...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan