Archief - Probleem USB na uitbreiding ram

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wproost

Legacy Member
Hey,

Voor een kennis net geheugen uitgebreid (256mb => 1gb) op een Windows XP PC.
Na het rebooten van de PC stak ik de muis in een andere poort dan voordien, waardoor het welbekende tekstkaderke beneden komt met "nieuwe hardware gevonden". Terwijl dit gebeurde trok iemand het kabelke uit en werd het proces onderbroken.

Sindsdien werkt USB niet meer voor muis, sticks, whatever. Het zou mij verbazen als dit kwam door het onderbreken van de hardwareinstallatie..

Wat heb ik geprobeerd:
- Nakijken van de aansluitingen op het moederbord
- Herinstallatie drivers USB (via apparaatbeheer wel 5 keer en via drivers moederbord)
- Installatie drivers muis (is sowieso al niet nodig voor zo'n basis muizeke)
- BIOS nagekeken, alles staat enabled zoals het zou moeten zijn en er is niks gewijzigd voordien
- Reboot uiteraard, vermoedelijk meer dan 500 keer tussen het proberen
- Energiebeheer gewijzigd zodat Windows de poorten niet meer kan uitschakelen (via de opties bij apparaatbeheer en via registry)
- In safe mode werkt het evenmin
- Testen met het oude RAM (toch maar om zeker te zijn :p)
- Google platgezocht

Vreemde feitjes:
- USB stick werkt als geboot wordt met de stick ingeplugt. Na het uittrekken van de stick en terug insteken brandt het lampke wel maar wordt hij niet meer herkend.
- Bij de optische muis is dit bij het booten niet het geval (voor Windows geladen is brandt het wel een paar seconden maar werkt nooit).

Iemand een idee, ik ben radeloos.. Die kutpc (traag als hel) is net geformatteerd geweest en ben niet van plan dit terug te doen.

Vele dank-u's
WP

Zou het kunnen zijn dat er iets defect is door statische elektriciteit? Is dit zo gevoelig?

Exit

Legacy Member
al eens uitgezet, ff gewwacht en terug aangezet (usb is mogelijks in veiligheid gegaan)
hoewel als usb werkt tijdens booten dat wrs niet het geval zal zijn.

ziet app beheer iets van onbekend app als je een usb item aansluit?

herstelpunt nemen en testen?

usb buffer/setup file wissen (in de windows/inf map de file infcache.1)

wproost

Legacy Member
Koud booten help idd niet, app beheer denkt dat alles werkt.
Herstelpunt is er niet.. USB buffer zal ik eens proberen volgende keer.

Exit

Legacy Member
tenzij je herstelpunten hebt uitgezet worden er standaard punten aangemaakt.

Nicolaz_

Legacy Member
1) BIOS update ?
2) Alle USB poorten verwijderen in apparaatbeheer, daarna PC laten herstarten (Zonder eerst achter nieuwe Hardware te zoeken), bij opstart zal PC melding nieuwe hardware gevonden geven (USB Poorten), laten installeren en testen

wproost

Legacy Member
BIOS nog niet gebeurd maar heb ik precies schrik van.. geen ervaring mee.
Punt 2 gebeurd

Denk dat ik evenveel tijd verlies met een bios update dan met een format..

Zal zeker eens zien naar een herstelpunt dan

Exit

Legacy Member
bios update duurt slechts minuutje ofzo
maar als er daarvoor geen problemen waren zal die bios update ook niet helpen.


je hebt herstelpunten dan zelf afgezet gehad in windows?

Nicolaz_

Legacy Member
Probeer toch maar BIOS update, heb overlaatst ook gezien met laptop waarvan USB niet meer werkte, na BIOS update werkte alles terug normaal.

wproost

Legacy Member
Herstelpunten niet afgezet nee dus zal wel werken.. Maar het vreemde is dat alles werkte voor die PC uiteen ging dus zou het raar vinden dat er ineens iets scheelt aan software. Ik ga gewoon beide eens proberen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan