Archief - Probleem: pc start niet meer op na install nieuwe hd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ArcösS

Legacy Member
Dit is een vervolg op mijn vorig topic, ik heb een nieuw gemaakt omdat het ook een nieuw probleem is :doh:

Ik heb nu een nieuwe harde schijf in de pc van mijn schoonmoeder gestopt. De oude is eruitgehaald. Ik heb dan de pc opgestart van cd, windows xp geïnstalleerd. Naar mij thuis gereden om de driver van de netwerkkaart te downloaden, netwerkkaart geïnstalleerd. Daarna de internetkabel ingeplugd, zo had ik direct internet --> Alles toppie. Eenmaal ik internet explorer had ge-update (schoonma wil niet met firefox werken) vroeg de pc naar een reboot, deze gaf ik hem ook, maar dan begon het probleem. Eerst heb je het scherm met de ramcheck ed waar ik ook in de bios kan, daarna een scherm met enkel en alleen een flikkerend underscore streepje. Ik kan de pc niet opstarten vanaf de hd, niet vanaf de cdrom, helemaal niet. Ik heb de cdrom en de hd losgekoppeld en opnieuw proberen op te starten --> Alles blijft hetzelfste.

Het vreemde is dat hij volledig werkte alsook het internet, maar pas nadat ik de internet explorer had upgedate en heropstarte hij niet meer wilde.

Iemand enig idee hoe dit zou komen?

Exit

Legacy Member
bios zoekt achter bootdevice
check of bootvolgorde goed is in de bios en check of ze herkend worden

hangt er een usb stick of ext hdd aan de pc?

ArcösS

Legacy Member
Ik heb al vanalles geprobeerd in de bios, maar er verandert niks

1st cd, dan hdd en omgekeerd, de kabels verhangen, ... :s

Ik heb al alles losgemaakt van kabels, niks verandert.

Al heb ik wel de indruk dat als ik de fans tegenhoud er iets lawaai maakt, ik heb geen idee wat.

Extrizyo

Legacy Member
ik heb dat ook eens gehad met een oude pc en het klinkt misschien zeer raar maar als ik dan de cd instak waar de windows opstond ging het wel :s( was wel windows 7 ) weet ook niet hoe dat kwam

ArcösS

Legacy Member
btw, er hangt ook niks aan van usb stick of ext hdd.
Enkel standaard bekabeling --> Stroom, muis, toetsenbord en scherm.
Kabels van de voeding naar het mobo en that's it.
Ik had in een vorig bericht geplaatst dat de computer ook lawaai maakt als ik de ventilators laat stoppen met draaien, maar dit is verwijderd door een mod, ik heb geen idee waarom?

da_diablo

Legacy Member
ben je zeker dat je bootschijf eerste staat in de lijst met hdd's?
dus dat je bootschijf als primaire staat, en niet die lege nieuwe.

ArcösS

Legacy Member
Momenteel is enkel de werkende! dvdspeler aangesloten met een werkende! windows xp cd erin. Hij zou eerst van de cd moeten booten, maar daar heeft hij geen zin in.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan