Archief - Probleem met tweede harde schijf

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Taelman

Legacy Member
ik zit met een probleem .
ik heb vandaag een nieuwe harde schij gekocht van 80 gb Maxtor
en ik sluit ze goed aan en ik start mijn pc op ie zegt dat er een nieuwe schijf is gevonden dan ga ik naar deze computer en zie ik alleen mijjn c schijf staan (mijn oude schijf) als ik dan daar eigenschappen doe dan hardware zie ik die nieuwe schijf staan . ik heb foto's staan voeg me toe [email protected] voor die foto's !!

Dizzee^-

Legacy Member
rechtermuis op deze computer op u buraeublad, dan naar schijfbeheer en alles goed instelle :)

Taelman

Legacy Member
ik heb gevonden maar als ik dat dan doen vind hij maar 1 schijf ??

Exit

Legacy Member
als win ze gevonden heeft werkt ze dus, zeker dat ge in schijfbeheer zit?
in uitvoeren - compmgmt.msc dan opslag - schijfbeheer ... dan rechts onder alle apparaten, daar de 2de schijf zoeken, rechtermuisklik en initialiseren daarna in explorer formateren.

msn geen optie (heb het niet)

nTFs

Legacy Member
zeker niet dynamische schijf kiezen.
ik heb daar vroeger eens een probleem mee gehad.

Exit

Legacy Member
hmm, yip, wa ntfs zegt

(dynamisch is om in win soort raid op te zetten, maar ge kunt het niet ongedaan maken en nie onder dos enzo te lezen, ge moet weten wa ge doetn dus niet dynamisch)

Taelman

Legacy Member
ja ik zit nu in schijfbeheer maar eerst edde zon kadertje waar mijn eerste schijf staat dan heb je zon twee lijntjes eerst mijn ouder schijf met een blauwe lijn dan eronder mijn nieuwe schijf in zwart en staat er bij niet-teogewezen ??

tca

Legacy Member
Taelman zei:
ik zit met een probleem .
ik heb vandaag een nieuwe harde schij gekocht van 80 gb Maxtor
en ik sluit ze goed aan en ik start mijn pc op ie zegt dat er een nieuwe schijf is gevonden dan ga ik naar deze computer en zie ik alleen mijjn c schijf staan (mijn oude schijf) als ik dan daar eigenschappen doe dan hardware zie ik die nieuwe schijf staan . ik heb foto's staan voeg me toe [email protected] voor die foto's !!

hehe, precies een deja vu ... Ik heb exact hetzelfde gedaan en hetzelfde probleem gehad. Op de site van Maxtor moet je een tool downloaden die de installatie afrond (in de veronderstelling dat BIOS alles OK heeft).

File noemt: maxblast3.exe

http://games2.telenet.be/forum/showthread.php?t=283308

Taelman

Legacy Member
als ik op de site zoeken doe en dan maxblast3.exe
vind hij niets ?? kunde andere het bestandje geven

Taelman

Legacy Member
ik heb het gevonden via google maar er staat er bij dat alleen voor windows 98SE en 98 is ???? wat moet ik nu doen ??

Taelman

Legacy Member
ik heb gevonden ik instaleer het en ik start opnieuw op en gebeurt niets !!
wat moet ik nu doen ?????????

Taelman

Legacy Member
als ik opnieuw opstart zit de diskette nog in zijn diskette stations dus normaal gaat dan toch of niet ?? waar moede da dat veranderen

nTFs

Legacy Member
je hebt het maxblast bestand uitgepakt naar een diskette.
nu zet je in de bios First boot device als het diskettestaion en rebooten.
PC start dan op via de diskette en zo ga je verder met maxblast om je HDD te configureren.

tca

Legacy Member
Taelman zei:
als ik opnieuw opstart zit de diskette nog in zijn diskette stations dus normaal gaat dan toch of niet ?? waar moede da dat veranderen

Zoals nTfs zegt, je moet tegen uw BIOS zeggen dat hij de diskette als opstartschijf moet gebruiken, ipv de gebruikelijke harddisk.

BIOS'en verschillen naargelang producent van moederbord, dus hoe je dat moet zetten, is mss een beetje zoeken, maar het staat er, no doubt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan