Hellfire-gamer
Legacy Member
hallo,
Weet iemand een oplossing voor het volgende probleem:
Mijn huidige situatie:
-de digibox is rechtstreeks aangesloten aan een modem, geplaatst door Telenet.
-mijn router staat in een andere kamer en is in die kamer aangesloten aan een andere modem, ook geplaatst door Telenet.
Het probleem is dat we sinds kort 2 computers met draadloos internet willen gebruiken. Bij die ene pc is er geen probleem maar bij de andere pc is de signaalsterkte te zwak, dus geen internet bij die pc.
Om de signaalsterkte voor die ene pc te verhogen wil ik nu mijn router verplaatsen naar daar waar de digibox staat. Ik heb al enkele uren opzoekingswerk gedaan hoe ik dit zou kunnen doen. Ik heb inmiddels gevonden hoe ik DHCP server van mijn router kan uitschakelen zodat ik de routerfunctie uitschakel en de router dus als switch gebruik.
Vervolgens heb ik de "switch" (router) tussen de modem en de digibox geplaatst. De WAN poort gebruik ik niet meer (omdat ik dit ook gelezen heb dat wanneer DHCP server is uitgeschakeld ik geen WAN poort meer mag gebruiken).
Ik ben nu al zo ver geraakt dat ik alle diensten van de digitale tv kan benutten, dus programma's herbekijken,... Het enige probleem is dat ik geen internet heb op de pc's. Ik kan wel verbinding maken via wireless, maar geen internettoegang. Als ik dan mijn internetbrowser open kom ik op zo een pagina van Telenet waar opstaat dat ik mijn internetverbinding moet activeren.
Weet iemand een oplossing hoe ik wél internet kan krijgen EN ook nog alle diensten van de digitale tv kan gebruiken?
Mijn router is een Topcom WBR 7101gmr
Hartelijk dank!
up1
Weet iemand een oplossing voor het volgende probleem:
Mijn huidige situatie:
-de digibox is rechtstreeks aangesloten aan een modem, geplaatst door Telenet.
-mijn router staat in een andere kamer en is in die kamer aangesloten aan een andere modem, ook geplaatst door Telenet.
Het probleem is dat we sinds kort 2 computers met draadloos internet willen gebruiken. Bij die ene pc is er geen probleem maar bij de andere pc is de signaalsterkte te zwak, dus geen internet bij die pc.
Om de signaalsterkte voor die ene pc te verhogen wil ik nu mijn router verplaatsen naar daar waar de digibox staat. Ik heb al enkele uren opzoekingswerk gedaan hoe ik dit zou kunnen doen. Ik heb inmiddels gevonden hoe ik DHCP server van mijn router kan uitschakelen zodat ik de routerfunctie uitschakel en de router dus als switch gebruik.
Vervolgens heb ik de "switch" (router) tussen de modem en de digibox geplaatst. De WAN poort gebruik ik niet meer (omdat ik dit ook gelezen heb dat wanneer DHCP server is uitgeschakeld ik geen WAN poort meer mag gebruiken).
Ik ben nu al zo ver geraakt dat ik alle diensten van de digitale tv kan benutten, dus programma's herbekijken,... Het enige probleem is dat ik geen internet heb op de pc's. Ik kan wel verbinding maken via wireless, maar geen internettoegang. Als ik dan mijn internetbrowser open kom ik op zo een pagina van Telenet waar opstaat dat ik mijn internetverbinding moet activeren.
Weet iemand een oplossing hoe ik wél internet kan krijgen EN ook nog alle diensten van de digitale tv kan gebruiken?
Mijn router is een Topcom WBR 7101gmr
Hartelijk dank!
up1
