Archief - probleem met router als switch gebruiken voor internet en digitale tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hellfire-gamer

Legacy Member
hallo,

Weet iemand een oplossing voor het volgende probleem:

Mijn huidige situatie:

-de digibox is rechtstreeks aangesloten aan een modem, geplaatst door Telenet.

-mijn router staat in een andere kamer en is in die kamer aangesloten aan een andere modem, ook geplaatst door Telenet.

Het probleem is dat we sinds kort 2 computers met draadloos internet willen gebruiken. Bij die ene pc is er geen probleem maar bij de andere pc is de signaalsterkte te zwak, dus geen internet bij die pc.

Om de signaalsterkte voor die ene pc te verhogen wil ik nu mijn router verplaatsen naar daar waar de digibox staat. Ik heb al enkele uren opzoekingswerk gedaan hoe ik dit zou kunnen doen. Ik heb inmiddels gevonden hoe ik DHCP server van mijn router kan uitschakelen zodat ik de routerfunctie uitschakel en de router dus als switch gebruik.

Vervolgens heb ik de "switch" (router) tussen de modem en de digibox geplaatst. De WAN poort gebruik ik niet meer (omdat ik dit ook gelezen heb dat wanneer DHCP server is uitgeschakeld ik geen WAN poort meer mag gebruiken).

Ik ben nu al zo ver geraakt dat ik alle diensten van de digitale tv kan benutten, dus programma's herbekijken,... Het enige probleem is dat ik geen internet heb op de pc's. Ik kan wel verbinding maken via wireless, maar geen internettoegang. Als ik dan mijn internetbrowser open kom ik op zo een pagina van Telenet waar opstaat dat ik mijn internetverbinding moet activeren.

Weet iemand een oplossing hoe ik wél internet kan krijgen EN ook nog alle diensten van de digitale tv kan gebruiken?

Mijn router is een Topcom WBR 7101gmr

Hartelijk dank!

up1

Exit

Legacy Member
je spreekt dat je 2 modems hebt

maar die ene modem zal internet zijn, de andere niet (omdat je die login pagina krijgt)

maw, er is GEEN probleem met de aansluitingen en settings, dat is allemaal goed
maar die modem is dus niet actief voor internet.

in het programma van telenet zal modem 1 enkel actief zijn voor de digibox/corder (id's en mac adressen)
de 2de modem zal de telenet login zijn
(aangezien ik in telenet center werk moet ik werken met de telenet software en weet ik hoe die in elkaar zit)

telenet contacteren

maar als je die ook 'activeert' zal je 2x internet abo hebben normaal
dus alles op 1 modem (laten) zetten en de andere modem deactiveren dan
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan