Archief - probleem met radeon 9700 pro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zaffah

Legacy Member
hellow, kzit dus met het volgende probleem. ik heb een ati radeon 9700 pro van hercules ati. (amd 2500+xp,768ddrram,...(u vraagt maar als u meer moet weten))

Het scherm wilt niet mee opstarten, blijft gewoon zwart, of valt gewoon uit na een tijdje. dus moet ik altijd maar rebooten, en blijven rebooten tot ik nekeer in windows kom.

als ik dan in windows zit krijgek zo'n fouten.
zie screentjes

nouja khoop dage mij kunt helpen, kheb die kaart nog veel betaald in den tijd, en kvin die nog altijd goe voor hetgeen ik doe.

kheb er nu momenteel mijn oud geforcke 2mx ingestoke, ma da is niemeer te doen op mijn lcdscherm. da is onzuiver lettertype enzo. maar hierbij heb ik dus dat probleem van die strepen en dat uitvallen van scherm niet meer.

btw: ik heb paar verschillende drivers van ati gebruikt, ook die laatste nieuwe die juist is verschene. dus daar kan het al niet aan liggen.

alvast bedankt voor jullie hulp :)

zaf out

zaffah

Legacy Member
ZeRoX zei:
eh, mss age nog is in uwe windows geraakt diene vpu afzette?

da haddek al is geprobeerd, ma da haalt niets uit, dan krijgek ook zo'n strepe, dan komter zwart scherm, en freezed pcke gewoon. dieje vpu recovery lost da soms nog nekeer op en kommek dan terug in windows.

kdacht zelf eerst aan overhitting van die grafische kaart, ma kheb die al zo lang en nog nooit problemen mee gehad. en keb daarjuist wa stof vanuit da coolerke gehaald, ma da loste ook niets op.

Snake

Legacy Member
vanaf dat er strepen of pixelkes in uw scherm beginnen komen, ligt het aan de ram van uw kaart dacht ik

Musk

Legacy Member
eens naar een verdeler bellen, of fabrikant mss?
ik heb net dezelfde kaart, en ooit had ik ook zo eens strepen op mn scherm,
gewoon gereboot, en twas terug in orde ;s
en hebt ge uw r9700 er al eens terug in gestoken, mss moest je hem gewoon even uithalen en terug insteken?
Greetz ~

zaffah

Legacy Member
Musk zei:
eens naar een verdeler bellen, of fabrikant mss?
ik heb net dezelfde kaart, en ooit had ik ook zo eens strepen op mn scherm,
gewoon gereboot, en twas terug in orde ;s
en hebt ge uw r9700 er al eens terug in gestoken, mss moest je hem gewoon even uithalen en terug insteken?
Greetz ~

jah da hebbek al geprobeerd, en gekeken of er geen vuil in het agp contactje zat ofzo, maar alles was proper, en het probleem bleef zich voordoen.

mja kaart is al 2 of 3 jaar oud denk ik? gaat dat dan nog? want ik denk niet dat het nog de moeite is om er dan kosten aan te doen.
tenzij ze levenslange garantie geven, maar da betwijfelek :)

ZeRoX

Legacy Member
die garantie is vervallen,
heb zelf een 9700 pro van hercules, daarmee :)

BraveHeart

Legacy Member
zaffah zei:
hellow, kzit dus met het volgende probleem. ik heb een ati radeon 9700 pro van hercules ati. (amd 2500+xp,768ddrram,...(u vraagt maar als u meer moet weten))

Het scherm wilt niet mee opstarten, blijft gewoon zwart, of valt gewoon uit na een tijdje. dus moet ik altijd maar rebooten, en blijven rebooten tot ik nekeer in windows kom.

als ik dan in windows zit krijgek zo'n fouten.
zie screentjes

nouja khoop dage mij kunt helpen, kheb die kaart nog veel betaald in den tijd, en kvin die nog altijd goe voor hetgeen ik doe.

kheb er nu momenteel mijn oud geforcke 2mx ingestoke, ma da is niemeer te doen op mijn lcdscherm. da is onzuiver lettertype enzo. maar hierbij heb ik dus dat probleem van die strepen en dat uitvallen van scherm niet meer.

btw: ik heb paar verschillende drivers van ati gebruikt, ook die laatste nieuwe die juist is verschene. dus daar kan het al niet aan liggen.

alvast bedankt voor jullie hulp :)

zaf out

Uw kaart heeft het begeven (het gedeelte waar het ram geheugen stoom krijgt, daar zit een defect).
De voltage regelaar voor het ramgeheugen van de kaart laat het afweten, je beeldkaart geeft strepen (heb ik zelf 5 keer voorgehad).

zaffah

Legacy Member
dus conclusie : nieuwe kaart kopen? die valt niet meer te redden?

gravendelver

Legacy Member
zaffah zei:
dus conclusie : nieuwe kaart kopen? die valt niet meer te redden?

Als ge van plan zijt ze in de vuilbak te smijte, nie doen
Ik zoek een kapotte 9700 pro. :)

Conqie

Legacy Member
zaffah zei:
hellow, kzit dus met het volgende probleem. ik heb een ati radeon 9700 pro van hercules ati. (amd 2500+xp,768ddrram,...(u vraagt maar als u meer moet weten))

Het scherm wilt niet mee opstarten, blijft gewoon zwart, of valt gewoon uit na een tijdje. dus moet ik altijd maar rebooten, en blijven rebooten tot ik nekeer in windows kom.

als ik dan in windows zit krijgek zo'n fouten.
zie screentjes

nouja khoop dage mij kunt helpen, kheb die kaart nog veel betaald in den tijd, en kvin die nog altijd goe voor hetgeen ik doe.

kheb er nu momenteel mijn oud geforcke 2mx ingestoke, ma da is niemeer te doen op mijn lcdscherm. da is onzuiver lettertype enzo. maar hierbij heb ik dus dat probleem van die strepen en dat uitvallen van scherm niet meer.

btw: ik heb paar verschillende drivers van ati gebruikt, ook die laatste nieuwe die juist is verschene. dus daar kan het al niet aan liggen.

alvast bedankt voor jullie hulp :)

zaf out
da onzuiver lettertype bij uw gf2'ke is er omda uw ati drivers er nog opstaan en da geeft wa probs e

ontopic:tja ik denk da uw kaartje kome te gaan is...

Slayerbe

Legacy Member
ewel he

kheb net hetzelfde meegemaakt enkele dagen of een week geleden ofzo
daarmee na de winkel geweest om te testen deed daar ook van die rare kuren zoals hier: http://users.telenet.be/slayerbe/PHTO0011.jpg dees is dus gewoon bij bios

dan ook andere keren dat mijn stroomkabel slecht zou inzitten nekeer aan die kabel duwen en trekken en da werkt terug :unsure:
en soms zelfs nog veel marginale dinges da elke cluster pixels in een ander kleur oplicht ook in bios (ma daar hebbek wel geen screen van)

bon ja ik kom terug van de winkel me die kaart, die werkte daar helemaal ni
ksteek die toch nog is in mijne pc en die werkt terug perfect en kheb nu vandaag en gistere terug wa overclockt en kheb die eigelijk nog nooit zover gekregen :lol: :D

mja echt wel rare dingen gelukkig ist bij de mijn overgegaan, zou spijtig zijn zo'n zalig kaartje te verliezen (en weer 200€ moeten dokke voor een ander beter ook :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan