BMB316
Legacy Member
Hallo beste mensen, kleine schets van mijn probleem.
Ik heb Fibernet 40, modem aangesloten op router. Eén netwerkkabel loopt naar mijn pc en één powerline zit aangesloten op router/stopcontact. Internet via pc (bureel) werkt probleemloos, altijd zo geweest. Een tweede powerline zit in een stopcontact in mijn slaapkamer.
Bij de installatie van mijn Digicorder (in slaapkamer) door Telenet, werd deze interactief gemaakt via de powerline. Indertijd werd een Netgear XE102 14Mbps gebruikt. Lange tijd werkte dit probleemloos. Digicorder was interactief, maar deze functie werd nauwelijks gebruikt.
Eind vorig jaar schafte ik mezelf een Xbox aan. Aangezien ik mijn Digicorder toch niet gebruik voor interactieve doeleinden, besliste ik mijn powerline aan te sluiten op mijn Xbox. De Netgear powerline bleek te zwak van signaal om online te gamen. Ik kocht twee nieuwe powerlines van 85 Mbps en sindsdien verliep het online gamen zalig vlot.
Sinds een tweetal weken heb ik opnieuw problemen. Ik ondervind bij momenten (zware) lag, soms wordt ik gewoonweg gedisconnect van Xbox Live. Uiterst vervelend als je midden in een game zit. Ik heb trouwens het gevoel dat de lag en disconnects alsmaar meer voorkomen. Alle lichtjes op beide powerlines branden constant. Ze werken nog steeds, maar zijn gewoon bij momenten heel instabiel.
Mijn vraag nu is: ligt het probleem bij de powerlines of niet? Persoonlijk denk ik van wel. Is een 'slijtagetijd' van 1 jaar courant voor powerlines? Zou het kopen van nieuwe en sterkere (200 Mbps of zo) dit euvel verhelpen? Of zijn er mogelijks andere redenen/oplossingen/etc. ? Een bijkomende kabel leggen van de modem/router naar de slaapkamer zou te veel ongemak meebrengen.
Alle hulp, meningen en informatie zijn van harte welkom.
Ik heb Fibernet 40, modem aangesloten op router. Eén netwerkkabel loopt naar mijn pc en één powerline zit aangesloten op router/stopcontact. Internet via pc (bureel) werkt probleemloos, altijd zo geweest. Een tweede powerline zit in een stopcontact in mijn slaapkamer.
Bij de installatie van mijn Digicorder (in slaapkamer) door Telenet, werd deze interactief gemaakt via de powerline. Indertijd werd een Netgear XE102 14Mbps gebruikt. Lange tijd werkte dit probleemloos. Digicorder was interactief, maar deze functie werd nauwelijks gebruikt.
Eind vorig jaar schafte ik mezelf een Xbox aan. Aangezien ik mijn Digicorder toch niet gebruik voor interactieve doeleinden, besliste ik mijn powerline aan te sluiten op mijn Xbox. De Netgear powerline bleek te zwak van signaal om online te gamen. Ik kocht twee nieuwe powerlines van 85 Mbps en sindsdien verliep het online gamen zalig vlot.
Sinds een tweetal weken heb ik opnieuw problemen. Ik ondervind bij momenten (zware) lag, soms wordt ik gewoonweg gedisconnect van Xbox Live. Uiterst vervelend als je midden in een game zit. Ik heb trouwens het gevoel dat de lag en disconnects alsmaar meer voorkomen. Alle lichtjes op beide powerlines branden constant. Ze werken nog steeds, maar zijn gewoon bij momenten heel instabiel.
Mijn vraag nu is: ligt het probleem bij de powerlines of niet? Persoonlijk denk ik van wel. Is een 'slijtagetijd' van 1 jaar courant voor powerlines? Zou het kopen van nieuwe en sterkere (200 Mbps of zo) dit euvel verhelpen? Of zijn er mogelijks andere redenen/oplossingen/etc. ? Een bijkomende kabel leggen van de modem/router naar de slaapkamer zou te veel ongemak meebrengen.
Alle hulp, meningen en informatie zijn van harte welkom.
