Lukkie
Legacy Member
Hallo, Lukkie hier 
Ik ben nieuw op dit forum en heb speciaal een account gemaakt omdat deze community actief is.
Ik heb nogal wat last van traag internet. Ik heb al een topic gemaakt op tweakers, maar daar kwam niet veel van.
Ik heb intussen ontdekt dat het niet aan mn router ligt, maar aan m'n verbinding door het elektriciteitsnet. Ook hier heb ik een quote van.
Hier nog eventjes een schema.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
-Lukkie

Ik ben nieuw op dit forum en heb speciaal een account gemaakt omdat deze community actief is.
Ik heb nogal wat last van traag internet. Ik heb al een topic gemaakt op tweakers, maar daar kwam niet veel van.
Hallo,
Ik heb een D-Link DI-524 router die aangesloten is met een modem 2 verdiepingen hoger. Mijn abonnement is Telenet Turbonet (theoretische snelheid: 30mbit/s) maar via de speedtest haal ik max 4mbit/s. 5mbit/s heb ik 1 of 2 keer gehaald.. Ook torrents willen niet sneller dan 800kbit/s gaan. Ikzelf zit met een kabel rechtstreeks aan de router.
Nu is mijn vraag of dit aan de router ligt, of het iets totaal anders zou kunnen zijn?
Maakt het een groot verschil in snelheid als er 4 computers zijn aangesloten?
Bedankt
Lukkie
Ik heb intussen ontdekt dat het niet aan mn router ligt, maar aan m'n verbinding door het elektriciteitsnet. Ook hier heb ik een quote van.
boven rechtstreeks aan mn modem heb ik snelheden van 30mbit/s
10x sneller dus!
Ik merkte ook dat mn modem verbonden is aan een apparaatje in het stopcontact, en dat hier, 2 verdiepingen lager, de router in het stopcontact zit.
EDIT: Hij zag er zo uit denk ik (veel naar de zolder gaan kan ik niet, vloer ligt er nogal losjes bij..)
Shop4FTA.com - Buy NETGEAR Wall-Plugged Powerline to Ethernet Bridge Network Adapter
Ik vermoed dat het de xe102 is.
EDIT2: En bij mn router blijkt het een TOPCOM powerlan 200 te zijn.
EDIT3: Ik heb eens mn pc rechtstreeks op mn elektriciteitsnetwerk aangesloten via de adapter bij m'n pc en dan haal ik ook 3 mbit/s. Het zal dus niet aan de router liggen.
MAAR: Wat is het probleem dan? Is het de ontvanger of de verzender of is het gewoon niet goed met stopcontacten te werken?
Hier nog eventjes een schema.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

-Lukkie
