Archief - probleem met PopcornHour

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gerrito

Legacy Member
Hallo allemaal

Ik ben nieuw op dit forum en heb me aangemeld met het idee dat er hier wel iemand zou zitten die mij misschien kan zeggen wat de reden is van mijn probleem.

Het is als volgt: Ik heb onlangs een popcornhour gekocht die ik in mijn netwerk heb geplaatst. De bedoeling is om op de tv waarop de popcorn rechtstreeks is aangesloten allerlei stuff te kijken maar ook om van op pc's in het thuisnetwerk te streamen van de PCH. Nu, hoe heb ik alles aangesloten. Het begint bij de modem die met een kabel is aangesloten op een switch. Vanuit deze switch vertrekken er een aantal kabels. Een kabel gaat rechtstreeks naar de popcornhour, een andere naar ons bureau waar een Dlink ROUTER DIR 655 staat. Deze router is bekabeld verbonden met nog twee andere pc's in het netwerk. Daarnaast zijn er nog twee pc's waarmee we draadloos surfen. Nu, het rare is dat de popcornhour een gek Ip-adres toegedeeld krijgt, iets in de aard van 81.164.129.2.. De router krijgt het gekende ip 192.168.0.1 toebedeeld... Ik heb echter ingesteld dat de popcorn een vast ip adres moet behouden..

Het probleem stelt zich nu eigenlijk bij het verbinden met de popcornhour. Wanneer ik een netwerkverbinding maak met het ip van de popcorn via SAMBA dan kan ik de schijf vinden maar als ik een film aanklik speelt deze slechts enkele minuten om zich daarna op te hangen...

Nu weet ik niet waar ik moet gaan zoeken, heeft dit te maken met het IP adres of is er een andere factor? De positie van de switch is misschien een probleem?

Laat maar horen.

thanks

Gerrit

Son Gokou

Legacy Member
verkeerd onderdeel van het forum, admin zal dit wel verplaatsen

Teknoman

Legacy Member
Uw popcornhour krijgt een publiek ip-adres van telenet omdat hij aangesloten is op een switch die rechtstreeks verbonden is met de telenetmodem.

Om hem een een intern ip-adres (in de aard van 192.168.0.x) te doen krijgen moet je hem aansluiten op je router. Afhankelijk van uw situatie lijkt mij de makkelijkste oplossing om uw router en switch gewoon van plaats te verwisselen en kijken of daarmee het probleem is opgelost.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan