Archief - Probleem met nieuwe laptop batterij

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jonas_dc

Legacy Member
Dag allemaal,

Na een lange tijd met een kapotte HP batterij te werken heb ik mij een nieuwe aangekocht. Maar geen originele van HP (het was het proberen waard).

Nu geeft mijn metertje aan dat ik 100% batterij heb maar eens ik de netstroom afkoppel valt de pc na 5 minuten uit. Zonder waarschuwing, zonder onder de 98% te gaan en ook zonder deftig af te sluiten.

Zoals ik al zei is het geen originele batterij en ik weet dat de meesten zullen denken dat dit het probleem is MAAR stel dat het niet zo is? Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Reeds geprobeerd:

- Kalibreren lukt niet aangezien de pc zo goed als crashed na 5 minuten
- Update van de BIOS is geïnstalleerd
- 2e versie van windows 7 op een andere partitie gezet maar ook daar hetzelfde probleem
- Batterij uitgehaald en opnieuw opgestart

Zou het kunnen dat door zo lang met een kapotte batterij in de pc te zitten, de kalibratie of iets in die aard volledig fout is? Mensen die al iets gelijkaardigs hebben meegemaakt? Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt!

GTboy

Legacy Member
Normaal kan dit niet echt iets geven, volgens mij is het de batterij.
Hoe lang ging je laptop mee met de kapotte batterij (of werkte je er alleen mee op netstroom?).

Jonas_dc

Legacy Member
Op het einde zuiver op netstroom. Windows gaf toen altijd meldingen van een kapotte batterij maar die batterij was eigenlijk van het begin al enorm slecht (HP zeker...).

Ik heb nu Batterybar geïnstalleerd en ook die geeft aan dat de batterij 100% is opgeladen en de volledige capaciteit heeft... Maar ik veronderstel dat dat programma ook afgaat op dezelfde waarden als het metertje van windows 7.

Toch blijf ik het raar vinden dat windows aangeeft dat alles in orde is en dat de pc dan toch plots uitvalt. Ik vind veel van die verhalen op internet en ook evenveel oplossingen maar geen enkele daarvan werkt.

Bedankt voor je reactie!

Nielsvds

Legacy Member
Wat is de battery wear level van die nieuwe batterij? Indien een nieuwe batterij zou die toch bijna 100 % moeten bedragen. In pc wizard kan je dit zien.

Jonas_dc

Legacy Member
Battery wear level vind ik niet direct. Screenshot van de gegevens van de batterij in pc wizard:

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Ja kan daar wel zien dat er bij level 6% staat, wat zou dit willen zeggen?

En bij Batterystat staat er "accuslijtage 5,8%" is dat wat je bedoelt met battery wear level?

Nielsvds

Legacy Member
Dat is extreem laag. Dat wil zeggen hoeveel er van de batterijcapaciteit overblijft na de productie. Is deze zeer slecht dan kan de batterij de lading niet meer lang trekken. Vooral omdat het om een nieuwe batterij zou moeten gaan. Mijn accu heeft na 2 jaar nog 33 % wear level.

Jonas_dc

Legacy Member
Ik heb nu de batterij van een vriend geleend. Ook een oude batterij met een level van 50 procent. Maar deze werkt zonder problemen. Er zal dus waarschijnlijk iets mis zijn met mijn batterij. Bedankt voor de uitleg!

Nielsvds

Legacy Member
Het is beter dat je een accu koopt bij bv replace direct. Dat is wel stuk duurder dan op bv e-bay maar je hebt wel garantie. Graag gedaan hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan