Archief - probleem met 560GTX Hawk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Triple0

Legacy Member
Ok, vandaag is mijn bestelling aangekomen van tones en heb ik alles netjes geïnstalleerd.

het probleem ligt bij mijn gpu, die bij load meer dan 90° wordt. Hierdoor gaan mijn fans draaien op 100% maar het blijft rond de 90°. Is dit wel normaal? heb al rondgekeken op google en sommigen zeggen dat zo'n kaartjen je best RMA doet


het ding is, idle is die rond de 38° maar eens ik BFBC2 draai voor 5 minuten schiet die naar 90°

Psy

Legacy Member
stockcooler? met stockcooler zou dat wel eens kunnen, alhoewel het zeker niet gezond is, m'n 560ti is precies 60C° under load met custom cooler & heatpipe (gainward phantom ii), als het al tot 60 loopt met dat ding erop lijkt 90 me niet echt onmogelijk met stockcooler.

edit hm nm, die hawk lijkt precies niet echt stockcooling, zou zeker toch eens naar tones bellen, als dat ding nog op stock is is de kans groot dat ge direct een andere kaart meekrijgt als uw aankoop nog maar pas gebeurt is.

Max temp voor nvidia specs op die kaart is trouwens 99C, dus 90C komt toch al aardig in de buurt :(

R3L4X

Legacy Member
Ga er eens mee naar Tones, vraag eventueel om RMA oftewel betaal je bij voor een AMD 6950.

TrsH

Legacy Member
euhm, zelfs met stockcooler fans op 100% zou deze geen 90°C mogen worden.

das veel te warm voor een gloednieuwe CPU zonder stof en zeker als de fans 100% staan.

Triple0

Legacy Member
jaja, heb case nu open staan, bfbc2 singleplayer en temp gaat tot 80° whoop whoop -_-
als je de review van guru leest, is die 55° under load, what the heck

kzal morgen de kaart terug gaan brengen zekers :s, probleem is, ze hebben geen andere op stock

R3L4X

Legacy Member
Tja, oftewel wacht je dan tot ze in stock is oftewel vraag je RMA aan en wacht je even.

Triple0

Legacy Member
ik heb de kaart nu underclocked, core voltage naar omlaag en draait ie 75° load met case open

Psy

Legacy Member
nja kan uiteindelijk ook nie de bedoeling zijn dat ge moet underclocken om deftige temps te halen eh, das minder value voor hetgene ge betaald -.-
als em niemer op stock is zal die wel gewoon besteld kunnen worden bij leverancier hoor, meer dan een dag of 3-4 zal dat wel niet duren, tenzij ze echt een volledige RMA gaan afwachten, maar daar zou'k toch niet mee akkoord gaan als ge het pas gekocht hebt.
m'n phantom hier draait 60 under load, factory oc, case closed, 1 outtake & 2 intake fans.

k'hoop enkel dat ge zeker zijt dat dat niet normaal is voor die Hawk, als ge dan een nieuwe kaart krijgt & die doet net hetzelfde tja

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ze zullen bij tones wss wel kunnen zeggen of dat normaal is is of niet bel ze anders eens gewoon zeggen dat de temperaturen rond de 90 graden schommelen en vragen of dat normaal is.

Pedroo

Legacy Member
Check wat reviews over de Hawk versie. Eigenlijk de slechtste GTX560Ti gemaakt... Heel veel mensen hebben problemen bij deze kaarten met de temperatuur/geluid van de koeling. Echt raar, want andere kaarten met de Frozr III koeler hebben dit niet, énkel de 560Ti.. Naar tones mee gaan, en oftewel de Twin Frozr II OC nemen of een HD6950. Vermijdt die hawks echt ;)

http://forum-en.msi.com/index.php?topic=149861.0
http://www.overclock.net/graphics-cards-general/1107038-gtx-560-ti-hawk-high-temps.html
http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=967436
http://www.youtube.com/watch?v=Rl5ylh6Q4a8&feature=related

Bill

Legacy Member
Het kan in elk geval niet al teveel kwaad hoor, een gpu mag wel 90° worden.

Maar voor een nieuwe is het toch niet normaal, al doet Tones vaak niet zo moeilijk over DOA's, best eens bellen he..

Triple0

Legacy Member
wel, aangezien de mannen bij hardwareinfo ook een slechte kaart hebben gekregen en erna een goeie ga ik gewoon morgen langs bij tones. merci voor jullie input! hielp me al een heel eind verder

Pedroo

Legacy Member
Bill zei:
Het kan in elk geval niet al teveel kwaad hoor, een gpu mag wel 90° worden.

Maar voor een nieuwe is het toch niet normaal, al doet Tones vaak niet zo moeilijk over DOA's, best eens bellen he..

VInd jij dat? Een 'leefbare' temperatuur is 80°C. Een met een aftermarket cooler vind ik persoonlijk 70° .. Zelfde als jij nu ineens 90° bereikt op je DCUII koeler ;)
GPU's die zo lang zulke temps bereiken, verminderd de levensduur aanzienlijk.

Het is nu gewoon zo dat veel mensen met een Hawk versie, veel problemen hebben, anders had ik er ook zo ene gekocht...

Triple0

Legacy Member
hurray! vandaag de hawk geruild tegen een nieuw exemplaar en guess what? load op 70° max in de case


ik ben een tevreden man

Pedroo

Legacy Member
Goeie service, das bon! Die load: op furmark of gaming? 70° blijft warm voor gewoon te gamen vind ik... Maar enfin, 't is al een pak koeler nu! Succes ermee!

Triple0

Legacy Member
furmark, gaming stijgt ie nog een kleine 2 graden
enfin, op de doos staat 68°, reviewsites zitten daar ook rond dusja, ni veel meer aan te doen he :p

Bill

Legacy Member
Pedroo zei:
VInd jij dat? Een 'leefbare' temperatuur is 80°C. Een met een aftermarket cooler vind ik persoonlijk 70° .. Zelfde als jij nu ineens 90° bereikt op je DCUII koeler ;)
GPU's die zo lang zulke temps bereiken, verminderd de levensduur aanzienlijk.

Het is nu gewoon zo dat veel mensen met een Hawk versie, veel problemen hebben, anders had ik er ook zo ene gekocht...

Mijne 580 wordt met overclock 79 graden maar ik heb dan ook een paneel met 4 fans er recht opstaan.

Maar idd 90° zou ik nu ook wel niet willen, ik bedoelde maar dat nog geen critische temp is.

EclipX

Legacy Member
Volgens nvidia mag die kaart max 99° worden

Maar wat ik zou doen, is alsinds minstens 1 ventilator kopen voor in je kast te steken voor een goeie airflow, zorg ook dat je kabels goed stevig verpakt zijn (zie topic)

Ik heb ook een Asus GTX 560 en die krijgt na Crysis 2 op ultra nog steeds +-80°, met 4 verschillende fans in m'n kast

Bill

Legacy Member
Bij mij is het zo als op deze foto

Met dan nog 2 fans vooraan en achteraan en waterkoeling voor de cpu.

Fans genoeg maar allemaal low rpm 120mm dus maakt voor mij niet teveel lawaai..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan