Archief - PROB: HD WD 1TB Valt regelmatig uit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

webster

Legacy Member
Ik heb al enkele jaren een externe harde schijf van Western Digital van 1 TB.

Die werkte in het begin goed, maar al een aantal jaren valt die soms plots uit en kan mijn laptop hem opeens niet meer vinden. Tot een bepaald moment dat hij opeens wel terug verschijnt (zeer onregelmatig)
Ik heb de schijf wel al regelmatig vervoerd in mijn rugzak, maar nog nooit laten vallen of serieuze botsingen mee gemaakt.

Dit is zeer irritant als ik iets wil gebruiken dat erop staat of als ik bestanden wil overzetten (heb normaal SP2 met usb2.0).

Ik heb onlangs een nieuwe gekregen, hiermee werkt alles perfect, is nog nooit uitgevallen ofzo.
Ik heb dan ook alles overgezet (heeft een week geduurd, want snelheid was ook niet alles) en wou hem formatteren omdat dit mss zou helpen.
Snelformatteren lukt, want is direct gedaan. Gewoon formatteren heb ik al 2 keer geprobeerd, maar omdat dit lang duurt is hij al 2 keer weggevallen en dus onderbroken.

Wss scheelt er iets mee en moest ik er veel rapper mee terug naar de winkel, maar dit is nu te laat. Tenzij iemand een oplossing weet ?

alvast bedankt

Frado2005

Legacy Member
Best in garantie doen als het nog mogelijk is. En anders weet ik het niet echt, die hdd is wss aan het sterven

B - MAXX

Legacy Member
hoor je de harde schijf ook stilvallen ?
misschien iets mis met de stroomtoevoer ?

webster

Legacy Member
bv nu is hij aan het draaien en de pc herkent hem gewoon niet

en qua stroomtoevoer, ik zal is proberen met de adapter van mijne nieuwe

Inferix

Legacy Member
als hij uit garantie is, eruit halen en in een PC steken.
als hij het dan nog doet is de HD kapot. Anders de voeding of de elektronica wss, in dat geval kan je een nieuwe behuizing kopen. En anders nieuwe HD insteken

TehJoker

Legacy Member
zoals bovenstaande members al suggereren: als de garantie voorbij is, de HDD eruit halen en in je pc steken, als ie dan niet werkt: HDD is dus einde levenstijd.
Is er nog steeds garantie, zelfs al is het maar voor enkele dagen meer: zend ten minste een mailtje naar de helpdesk van WD (als bewijs dat het probleem zich al voordeed tijdens de garantieperiode) en ga na hun advies eens naar een winkel of beter: de winkel waar je hem gehaald hebt.

webster

Legacy Member
mja, het is al meer als een jaar zo e,maar blijft wel werken

en ik heb laptop, hoe ik dit dan ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan