Archief - Prob: abnormaal verschil in FPS tussen 2 laptopgraka's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

elarto

Legacy Member
2 laptops:

Toshiba
Intel Centrino 1.3 GHz
512 MB PC2100
Geforce 4 Go 420

Mitac 8060b
Intel Centrino 1.5 GHz
512 MB PC2100 + 512 MB PC2300
Geforce FX Go 5200

De videokaartdrivers van de meegeleverde toshiba cd zijn geinstalleerd op de toshiba en deze dateren van +/- augustus 2003.
Op de MITAC heb ik al 1001 verschillende driverversies geprobeerd.

Nu is het probleem dat ik met de Mitac geen deftige framerate krijg in games (bv. Need for Speed Underground 2), 12-15 fps, zelfs met iedere grafische optie op low. Met de Toshiba lukt dit wel, zelfs vele visuele opties kunnen aangevinkt worden, resolutie kan makkelijk verhoogt worden, terwijl er nog altijd een deftige framerate is.

Aangezien de FX-kaart toch een generatie hoger dan die geforce 4 is, kan ik mij toch niet voorstellen dat dit normaal is...

Heeft er iemand een idee hoe dit komt en of dit te verhelpen is?

vinteg

Legacy Member
euh tis eingelijk reetesimpel, de 420go kan geen DX9 effecten weergeven en hij mist zelfs shaders etc van DX8.1. de FX5200GO is echt een zwakke kaart, zelfs in desktop versie kan ze nooit deftig DX9 effecten weergeven, waardoor ze met nieuwe games niet overweg kan.
dus: FX5200=>kan DX9 gfx op u scherm toveren maar tegen absolute belachelijke framerates, zelfs op lage reso.
420GO=> kan geen DX9 effecten weergeven waardoor hij sneller zal zijn als de FX5200

simple as that.

elarto

Legacy Member
vinteg zei:
euh tis eingelijk reetesimpel, de 420go kan geen DX9 effecten weergeven en hij mist zelfs shaders etc van DX8.1. de FX5200GO is echt een zwakke kaart, zelfs in desktop versie kan ze nooit deftig DX9 effecten weergeven, waardoor ze met nieuwe games niet overweg kan.
dus: FX5200=>kan DX9 gfx op u scherm toveren maar tegen absolute belachelijke framerates, zelfs op lage reso.
420GO=> kan geen DX9 effecten weergeven waardoor hij sneller zal zijn als de FX5200

simple as that.
thx voor de uitleg :niceone:
Minne maat mee zinnen toshiba en ik hebben daar ff aan gedacht dat het dat kon zijn, maar we waren nie zeker...

't Is eigenlijk nie meer dan schandalig dat dit het resultaat is he, een kaart die meer effecten kan tonen en een generatie hoger is, kan nieuwe games totaal niet draaien.
Wij spelen dus constant NFU:U2 tegen elkaar in LAN, ik met gemiddeld 14 fps en hem met 30+, ik 800x600 en alles uit en op low en toshibapeet op 1024x768 met massa's opties aan zoals road reflection en al die shit.

Wat maakt dat eigenlijk die 420go nog een redelijk kaartje is voor laptops die nieuwe spellen willen draaien met deftige framerate en den fx5200 goe is voor...........verouderde games

conclusie: mitac 8060b = ubermiskoop (dat van die fx5200 komt er gewoon bij) :sad:

vinteg

Legacy Member
wel ge kunt wel een oplossing gebruiken als ge er zo intensief mee bezig bent zie ik^^
probeer eens met rivatuner(of in de drivers) om en probeer andere shader, de uwe zal nu ps en vs 2.0 gebruiken da moet ge in rivatuner forcen naar ps en vs 1.1. kijk dan is of uw framerate verbetert ;)

elarto

Legacy Member
vinteg zei:
wel ge kunt wel een oplossing gebruiken als ge er zo intensief mee bezig bent zie ik^^
probeer eens met rivatuner(of in de drivers) om en probeer andere shader, de uwe zal nu ps en vs 2.0 gebruiken da moet ge in rivatuner forcen naar ps en vs 1.1. kijk dan is of uw framerate verbetert ;)

Een opl zou idd handig zijn aangezien ik een MCT-student ben in het PIH in Kortrijk, er wordt nl nogal hard gegamed tussen de uren(en tijdens ;))

Die shaders naar 1.1 zetten helpt op het 1ste gezicht maar voor een paar frames, ik zit nu rond de 17-18. Je zegt dat ik ze best force naar 1.1, maar ik neem aan dat "disable shaders" nog beter is?
En ik zie hier nog opties als "24-bit Z-buffer", "lossless Z-buffer compression, "early 2-occlusion culling". Zou ik die moeten afzetten?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan