Archief - Printer gaat niet meer aan

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

exploder

Legacy Member
Dus ik heb het volgende probleem: opeens kan ik mijn printer niet meer aansteken.
De kabels zitten er goed in, ik heb ze er zelf uitgehaald en eventueel stof eruit geblazen, maar het helpt niet.

Aan wat kan dit liggen? :help:


edit: Anders koop ik een nieuwe printer, welkeen zou ik dan moeten nemen? Het is gewoon voor thuisgebruik... Eventueel met scanner/copier in 1 (heb ik zien staan ergens voor iets van €130???)

Exit

Legacy Member
wa bedoelt ge met niet aan ... spanning/leds? of aan de pc?

andere stopcontacten niet? (tis ver gezocht maar ge weet nooit)
andere stekker?
multimeter spanning meten ...

exploder

Legacy Member
multimeter ebbek ni, tis me printer dus alsek em aansteek moet er normaal een ledje branden... da ga ni aan, maar me printer sta ook ni aan want anders maakt die altijd eerst een geluid (tis nog ne oude deskjet 670C)

ComputerVISTA

Legacy Member
waarschijnlijk in de voeding een zekering gesprongen en als er gene in zit je voeding omzeep.

Exit

Legacy Member
tja, is 220V rechstreeks printer in of hangt er nog nen adaptor aan(dikke blok)?
rechtstreeks, tja, zal wrs nie veel aan te doen zijn, tenzij een plonneke erin (zekering)
is met blok, dan is daar mss zekering of warmte beveiliging weg, is te proberen met andere blok, ...

anders, tja nieuwe printer ...

ComputerVISTA

Legacy Member
ist meschien zoals ik vroeger de zaken aanpakte?

Ma mijn radio is kapot (ik wou een nieuwe dus had ik men tournavise is gebruikt :D) En zo had ik die die ik uiteindelijk wilde :D

Nee je voeding zal idd kapot zijn en dat gata je waarschijnlijk te veel geld kosten voor wat die printer nog waard is.

Ikzelf ben van hetvolgende princiepe:

Als men printer zen inkt op is dan verkoop ik hem en koop ik me een nieuwe. Waarom? 1 ik gebruik dat niet zo heel veel + bij elke nieuwe printer krijg je inkt bij die voor de helft of 3/4de gevuld is. Nieuwe inkt kost evenveel als ene nieuw budget printerke met die cartridges erbij dus ga ik voor het laatste.

Allee ik doe dat dan zo he maar ik ben dan kwa printer ook niet veeleisend en gebruik hem amper.

exploder

Legacy Member
haha :lol:
ma nee tis gewoon me pa ad die pc vandaag nodig dusja :p et werkt ni dus kzeg jis kapot, koop ma nieuwe en me pa zeg oke morgen gawe derachter

"vo 100 euro kan je namelijk ni sukkelen e" :D

ComputerVISTA

Legacy Member
exploder zei:
haha :lol:
ma nee tis gewoon me pa ad die pc vandaag nodig dusja :p et werkt ni dus kzeg jis kapot, koop ma nieuwe en me pa zeg oke morgen gawe derachter

"vo 100 euro kan je namelijk ni sukkelen e" :D


Bwa ge zegd dat, mijn printers hebben hier allemaal maar rond de 30 gekost hoor ;) Bv. hetgeen ik nu heb is zo een lexmark z601 of zoiets.

exploder

Legacy Member
maja kwil wel iets deftigs ebben zo da vlug uitprint (vo al me spreekbeurten :/ en info enzo) en ook goe vo fotos ja :D :)

Exit

Legacy Member
dure printers => meestal goeikope inkt
goeikope printers = dure inkt ...

lexmark dure inkt en goeikope printers, inkt zijn laatste wel gezakt dacht ik ...

ik heb laatst een voeding gekocht voor nen HP845C (had printer gekregen)
kost dacht ik +-15-20€ (universele blok tot 18V - 1A+)
de meeste nu 30V en paar 100 mA en die zijn stukken goeikoper ...

ComputerVISTA

Legacy Member
Exit zei:
dure printers => meestal goeikope inkt
goeikope printers = dure inkt ...

lexmark dure inkt en goeikope printers, inkt zijn laatste wel gezakt dacht ik ...

ik heb laatst een voeding gekocht voor nen HP845C (had printer gekregen)
kost dacht ik +-15-20€ (universele blok tot 18V - 1A+)
de meeste nu 30V en paar 100 mA en die zijn stukken goeikoper ...

Ja de laatste keer dat ik inkt ging halen was het goedkoper een printer met cartridges te kopen vandaar.....

Exit

Legacy Member
yip, ook al gedacht het zo te doen, maar nu vul ik mlijn lexmark patronen zelf.
voor 25€ vul ik kleuren 4 keer en zwart 8X
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan