Archief - Powerlines?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rebelside

Legacy Member
69gw43.png


Op de afbeelding staat de uitleg! :)

maximvdb

Legacy Member
Is het alleen in die kamer een probleem, dat probleem hebben wij ook hier thuis in 1 kamer. Wij hebben het opgelost op de volgende manier:

Haal u zelf even een lange verlengdraad (voor de elektriciteit) en steek de power lan die nu in je router zit en ook in het stopcontact, in een ander stopcontact (in een andere kamer) door gebruik te maken van de verlengdraad. Je router kan blijven staan door die verlengdraad.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

EDIT: Het kan ook zijn dat jouw kamer op een andere fase zit, hierdoor werkt het ook niet.

TrsH

Legacy Member
heeft dat klein huisje een eigen electriciteitsmeter? of zit het op een volledig ander circuit?
kan ook problemen geven zo'n dingen.

als het een andere elecmeter heeft dan moogt ge powerlines vergeten.

zijn ze beveiligd met paswoord?

normaal als het deftige powerlines zijn moeten deze toch tussen de 150 a 200m kunnen overbruggen.

Rebelside

Legacy Member
Nee, geen ander circuit. Het internet vertrekt van het grote huis zo naar het kleine huisje. In het klein huisje is er wel een aparte zekeringkast.

TrsH

Legacy Member
dan zit daar uw probleem en uw powerlines gaan nooit werken.

die zekeringskast in dat kleine huisje zal zijn eigen kabel hebben naar ginder.
in uw electriciteitsmeter zit een filter om storing tegen te gaan.
internet die over eleckabkabels worden verzonden worden aanzien als storing, dus van zodra uw internet door de elecmeter gaat om naar het kleine huisje te gaan wordt dit er gewoon uitgefilterd.

Rebelside

Legacy Member
TrsH zei:
dan zit daar uw probleem en uw powerlines gaan nooit werken.

die zekeringskast in dat kleine huisje zal zijn eigen kabel hebben naar ginder.
in uw electriciteitsmeter zit een filter om storing tegen te gaan.
internet die over eleckabkabels worden verzonden worden aanzien als storing, dus van zodra uw internet door de elecmeter gaat om naar het kleine huisje te gaan wordt dit er gewoon uitgefilterd.

In het "kleine huisje" werkt wel met powerlines. Dat is dan toch raar niet? :sad:
En oplossing zou utpdraad zijn? Dus gewoon één leggen van mijn huis naar mijn kamer?

F!SH

Legacy Member
Inderdaad best CAT6, en uhm indien je dit echt overweegt... wel ja misschien ook een beschermende buis voor in de tuin... kwestie van hem niet doormidden te kappen als je je tuin opnieuw aanlegt ;)

PS: reken steeds een paar meter te veel kabel aan ... beter te veel dan te weinig ;)

Rebelside

Legacy Member
godver kut :D Behoorlijk moeilijk om zo nen kabel te leggen :sad:
Maar ik wil jullie bedanken voor de oplossing (hopelijk! :D)

TrsH

Legacy Member
ma hoever is de afstand?

anders kunde eventueel 1 wireless router N kopen en een AP N kopen.

de router zet ge in uw huis zo dicht mogelijk naar het huisje toe, en de accespoint kunde eventueel instellen als repeater?

sneax

Legacy Member
Ik zou ook UTP leggen, 80 a 90 meter moet net lukken, anders int midden een switch ofzo zetten (die moet niet echt als switch dienen maar gewoon om het signaal te 'verversen').

Gewoon goeie stevige utp en dan gewoon ne centimeter of 20 onder de grond steken, dan moet ge wel een gootje van 90 meter graven maar das een zondagske werk eh :p of van boom tot boom ofzo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan