Archief - Powerline adapters laten samenwerken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Saint

Legacy Member
Hallo,

Heb onlangs een powerline adapter bijgekocht. Deze is van een ander merk (Konig) dan de 2 van telenet die ik al heb.
Volgens de verkoper lukt het om ze allemaal te laten werken, je moet ze gewoon allemaal dezelfde naam/ID geven.
Met het bijgeleverd programma heb ik de 2 telenet adapters al kunnen hernoemen. De Konig adapter wordt wel herkent maar ik kan de naam niet wijzigen, omdat hij beperkte verbindingsmogelijkheden heeft (kan het IP-adres niet vernieuwen.)

Iemand raad? Anders ben ik gewoon terug naar die winkel.

Vorda

Legacy Member
Probeer eens zo: je pc afsluiten van het netwerk. Dan dit doen: pc -- lan kabel -- telenet powerline, en ergens in een stopcontact dan je nieuwe powerline. Dan wachten tot Windows stopt met een IP te zoeken. Daarna zou de nieuwe powerline moeten verschijnen.

(zo heb ik het gisteren ook gedaan :) )

Saint

Legacy Member
Vorda zei:
Probeer eens zo: je pc afsluiten van het netwerk. Dan dit doen: pc -- lan kabel -- telenet powerline, en ergens in een stopcontact dan je nieuwe powerline. Dan wachten tot Windows stopt met een IP te zoeken. Daarna zou de nieuwe powerline moeten verschijnen.

(zo heb ik het gisteren ook gedaan :) )

Dat ben ik aan het doen en de nieuwe adapter verschijnt wel, maar ik kan hem niet hernoemen.
Hij verschijnt bij "device type", maar niet bij "device name", waar ik hem kan veranderen.

Nielsvds

Legacy Member
Zorg er voor dat alle plc zich in dezelfde ruimte bevinden. Druk ook eens op de connect/reset toets. Kijk of ze nu elkaar kunnen vinden. Zoja steek ze dan weer rechtstreeks in het stopcontact.

Saint

Legacy Member
Ik had het niet bezien maar die Konig die ik heb aangekocht is lagere snelheid 85mpbs, die van telenet 200mpbs. Ik was opnieuw naar die winkel geweest en de verkoper zei dat adapters met verschillende snelheden wrs niet werken. Hij gaf alle adapters dezelfde ID en gaf ze terug mee om te proberen, maar het werkt niet.

Dat hierboven ook nog eens uitproberen.

Exit

Legacy Member
zullen niet samen werken neen
ten 1ste de speeds en wellicht ook de 'taal' dat ze spreken zal verschillend zijn zodat ze mekaar niet zien

Vorda

Legacy Member
Volledig verschillend protocol, 200 en 85 kunnen niet onderling communiceren.

Saint

Legacy Member
Vorda zei:
Volledig verschillend protocol, 200 en 85 kunnen niet onderling communiceren.

Oke, dan dinsdag terug naar de winkel voor een 200mpbs zien.
Bedankt voor de hulp.

Saint

Legacy Member
Exit zei:
niet enkel 200mbps, maar moet zelfde protocol gebruiken.

Ik neem de 2 adapters van telenet mee en vraag eerst of ze niet juist dezelfde kunnen meegeven of bestellen, er is tenslotte een kleine "telenet-afdeling". Dan heb ik zeker geen problemen, ook al betaal ik er mssch een stuk meer voor.

Vorda

Legacy Member
LiL_$ainT zei:
Ik neem de 2 adapters van telenet mee en vraag eerst of ze niet juist dezelfde kunnen meegeven of bestellen, er is tenslotte een kleine "telenet-afdeling". Dan heb ik zeker geen problemen, ook al betaal ik er mssch een stuk meer voor.

Hoeft echt niet hoor, gewoon vragen achter een Homeplug 1 (85Mbps) adapter. Alle 85 kunnen samen communiceren, voor 200 zijn er inderdaad verschillende standaarden.

Exit

Legacy Member
hij heeft die van 200mbps, dus best meenemen en zien of men ze daar kan testen of ze samenwerken.

ik doe het in de winkel waar ik werk ook, als men ze mee heeft en koopt anderen stel ik ze daar in en test ze dan ff

Vorda

Legacy Member
Oh, sorry. Ik was het even uit het oog verloren, en ging er gewoon van uit dat hij nog de oude van 85 had.

Nielsvds

Legacy Member
De meeste van die plc adaptors die je vandaag de dag in de winkels vindt zijn toch van het homeplug type? Of zit ik hier verkeerd? Zo het niet logisch zijn moesten 200 Mbps toch backwards compatibel zijn met 85 Mbps plugs. De bedoeling van een standaard is toch dat ongeacht het merk zo'n adapators toch moeten kunnen samenwerken.

Vorda

Legacy Member
Zo het niet logisch zijn moesten 200 Mbps toch backwards compatibel zijn met 85 Mbps plugs
Zo is het toch niet. Homeplug is een heel algemene term, met minder regulaties dan Wifi. Hierboven is al beschreven hoe de markt er uit ziet momenteel.

Saint

Legacy Member
Om het verhaal af te ronden.
Ik heb mijn geld teruggekregen. Nu had ik een andere verkoper en die zei meteen dat het niet ging. Die witte adapters die ik heb van telenet zijn de nieuwere of versie die niet veel voorkomt (terwijl ik toch maar gewoon expressnet heb). Als ik een werkende wil zal ik nog zo'n adapter van telenet moeten kopen (€ 90/stuk).

Grtn en bedankt voor de hulp.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan