Archief - Power button werkt maar half?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sondey10mg

Legacy Member
Hallo,

Ik heb juist mijn pc in mekaar gestoken en alles werkt, behalve de power switch. Het vreemde is dat hij wel werkt om de pc af te sluiten maar niet om hem op te starten? Dus opstarten moet ik nu via mijn moederbord doen en afsluiten lukt wel via switch.

Iemand met tips?

alvast bedankt

Hungry®

Legacy Member
aansluiting van de kabel van de PWR op de verkeerde pins. Check je manual.

Sondey10mg

Legacy Member
Ik heb het volgens mij al op alle manieren geprobeerd.

Volgens manual:
Pwr-GND
GND-RST

ik heb de pwr dus al horizontaal vanboven gestoken en al eens vertikaal links. Ben ik dan echt zo dom/blind?

Hungry®

Legacy Member
nog nooit geweten dat een PWR vertikaal wordt aangesloten.
PWR-GND betekent dat die fiche twee kabels heeft. GND is de witte kabel, PWR kan groen of zwart of....zijn. Op de fiche staat PWR.
Schuif de PWR fiche gewoon over de pin waar PWR staat en over de pin waar GND staat.
Zelfs als je de kleurenvolgorde niet respecteert kan het geen kwaad. Enkel voor de HD aansluiting is het belangrijk anders brandt de led niet.

Sondey10mg

Legacy Member
Ok, dan zitten ze goed.

Wel nog altijd hetzelfde probleem. Alleen opstartbaar vanaf powerknop op het moederbord.
Alvast bedankt voor het meedenken

Hungry®

Legacy Member
vervang de aansluitingen van de PWR door die van de RESET. Koppel dus de kabels van de RESET fiche over de pins van de POWER (moederbord). Start nu op met de resetknop. De aansluitingen van de Powerfiche blijven dus vrij. Liefst dus enkel de Reset aansluiten zonder de HD of de PWR.

Ik ga er vanuit dat je de aansluitingen van de powerled niet hebt aangeloten over de power daarjuist. Kleur van de power led is gewoonlijk rood-wit.
Sorry indien ik nogal twijfel ik ken jouw skills niet hé. ;-)

Sondey10mg

Legacy Member
Lukt ook niet. Probleem met mijn mobo dan? Heb niet veel zin om dat terug te sturen

Hungry®

Legacy Member
als je een vaste hand hebt, een fijne schroevendraaier, een goei pillicht of lamp, de pins weet waarop de POWER moet worden aangesloten.....verbindt je efkes via de schroevendraaier de twee pins. Ik vrees echter dat er iets anders is. Ben je zeker dat er geen standoffs in de case meer zitten achter het moederbord die er niet horen en die kortsluiting kunnen maken? Er mogen enkel standoffs zitten op plaatsen waar het nodig is om het moederbord via de vijsjes te fixeren. Al de andere moet je verwijderen.
Zit er bvb nog een standoff onderaan rechts achter het moederbord zonder dat daar een vijsje moet worden aangesloten kan je al prijs hebben.

Sondey10mg

Legacy Member
Ok bedankt voor alle hulp! Het werkt. De kabel was op een bepaalde plek gestript en maakte contact met de case. Waarschijnlijk was dat het probleem.

Mag dicht!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan