lflostprophet
Legacy Member
Ik heb al eerder gepost, toen dacht ik dat het mijn videokaart was, maar ik weet het niet zeker dus ik begin ff overnieuw zonder vooroordelen etc.
Mijn PC heeft sinds een tijdje een heel schel piepend geluid. Het belangrijkste: Het geluid valt door iets oudere mensen niet te horen!
Alleen ik (16jaar) en me broertje (10jaar) horen het hier in huis, mijn ouders 45/46 allebei niet. Daarvoor is de frequentie te hoog.
Dit neemt echter niet weg dat het wel een heel luide toon is.
Ik heb alledrie de fans uit mijn pc gecontroleerd door ze even tegen te houden (casefan, cpu-fan, videokaartfan) maar geen van deze fans zorgde voor zo'n geluid. Ik heb echter wel een gigabyte ari radeon 9600pro en daarvan maakt de koeler wel een geluid alsof je een rolschaatswieltje ronddraaid (dit is dan wel heel overdreven) Ik weet niet of dit normaal is, maargoed.
Het is niet goed te horen waar het geluid vandaan komt. Ik moet denk ik nog vermelden dat dit gepiep plaatsvind nadat mijn pa langs de randen van de kast heeft gestofzuigd (binnenkant) Zou dit invloed kunnen hebben?
In ieder geval bedankt,
Jacco aka Lost Prophet
Mijn PC heeft sinds een tijdje een heel schel piepend geluid. Het belangrijkste: Het geluid valt door iets oudere mensen niet te horen!
Alleen ik (16jaar) en me broertje (10jaar) horen het hier in huis, mijn ouders 45/46 allebei niet. Daarvoor is de frequentie te hoog.
Dit neemt echter niet weg dat het wel een heel luide toon is.
Ik heb alledrie de fans uit mijn pc gecontroleerd door ze even tegen te houden (casefan, cpu-fan, videokaartfan) maar geen van deze fans zorgde voor zo'n geluid. Ik heb echter wel een gigabyte ari radeon 9600pro en daarvan maakt de koeler wel een geluid alsof je een rolschaatswieltje ronddraaid (dit is dan wel heel overdreven) Ik weet niet of dit normaal is, maargoed.
Het is niet goed te horen waar het geluid vandaan komt. Ik moet denk ik nog vermelden dat dit gepiep plaatsvind nadat mijn pa langs de randen van de kast heeft gestofzuigd (binnenkant) Zou dit invloed kunnen hebben?
In ieder geval bedankt,
Jacco aka Lost Prophet
dit kan toch niet !
