Archief - Piepend geluid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lflostprophet

Legacy Member
Ik heb al eerder gepost, toen dacht ik dat het mijn videokaart was, maar ik weet het niet zeker dus ik begin ff overnieuw zonder vooroordelen etc.

Mijn PC heeft sinds een tijdje een heel schel piepend geluid. Het belangrijkste: Het geluid valt door iets oudere mensen niet te horen!
Alleen ik (16jaar) en me broertje (10jaar) horen het hier in huis, mijn ouders 45/46 allebei niet. Daarvoor is de frequentie te hoog.

Dit neemt echter niet weg dat het wel een heel luide toon is.

Ik heb alledrie de fans uit mijn pc gecontroleerd door ze even tegen te houden (casefan, cpu-fan, videokaartfan) maar geen van deze fans zorgde voor zo'n geluid. Ik heb echter wel een gigabyte ari radeon 9600pro en daarvan maakt de koeler wel een geluid alsof je een rolschaatswieltje ronddraaid (dit is dan wel heel overdreven) Ik weet niet of dit normaal is, maargoed.

Het is niet goed te horen waar het geluid vandaan komt. Ik moet denk ik nog vermelden dat dit gepiep plaatsvind nadat mijn pa langs de randen van de kast heeft gestofzuigd (binnenkant) Zou dit invloed kunnen hebben?

In ieder geval bedankt,
Jacco aka Lost Prophet

lflostprophet

Legacy Member
Trouwens, ik krijg dit gepiep alleen als mijn kast dichtzit, of als ik games speel. Gewoon in Windows met kast open heb ik dit niet

Spacewide

Legacy Member
Zelfde hier.. en dat komt bij mij van mijn Maxtor Hardeschijf..

lflostprophet

Legacy Member
Ik heb een Samsung SP1614N Harde schijf. Heb er vroeger nooit problemen mee gehad, wanneer ontstond dat gepiep bij jou dan?

Spacewide

Legacy Member
Maxtor is gewoonweg bekend voor vreemde geluidjes.. ik had alles ook gedemonteerd (al die moeite voor niets).. en na verder uitzoeken kwam ik op mijn hardeschijf terecht.

Soms is het niet piepend maar zelfs krassend geluid.. zolang dat alles vlotjes werkt ergerd dit mij niet.. wel vervelend, maar heb toch steeds headphones op..

iemand had me ooit verteld dat dit mijn cpu core kon zijn.. die gescheurd was.. :s dit kan toch niet !

InThaHouse

Legacy Member
ik heb dat ook voorgehad, maar het was een tijdje na het opstaren en het bleef met de case open. Het lag aan de koeler in mijn voeding die tegen wat metaal zat te wrijven ofzo. Na aankoop nieuwe voeding was het gedaan.

lflostprophet

Legacy Member
mmm dat zou het goed kunnen zijn. Bij mij is het soms met de kast open (als ik ga gamen af en toe) maar voornamelijk als de kast dichtzit. Misschien was het er bij jou nog iets erger aan toe.

Hoe zit dat eigenlijk met de ventilator in de voeding. Gaattie harder draaien als hij warmer wordt of draaidtie constant?

Mee

Legacy Member
lflostprophet zei:
mmm dat zou het goed kunnen zijn. Bij mij is het soms met de kast open (als ik ga gamen af en toe) maar voornamelijk als de kast dichtzit. Misschien was het er bij jou nog iets erger aan toe.

Hoe zit dat eigenlijk met de ventilator in de voeding. Gaattie harder draaien als hij warmer wordt of draaidtie constant?

Da's te zien wa voor een voeding ge hebt hè.

One-t|M@[hINe

Legacy Member
mijn pc maakt zo konstant piep geluid als em afstaat(anders mss ook, ma da hoor ik nie wegens men draaiende fans :)

=> wsl men voeding ma i dont care anymore

Redney007

Legacy Member
Is het je scherm niet? Mijn vaders scherm heeft dit ook, maar na een tijdje hoor je dit nietmeer.
test eve met je scherm uit te zetten.

« ei »

Legacy Member
Redney007 zei:
Is het je scherm niet? Mijn vaders scherm heeft dit ook, maar na een tijdje hoor je dit nietmeer.
test eve met je scherm uit te zetten.

Idd, het kan ook je scherm zijn.
Had ik dus aan de hand met mijn (crt) scherm, die piepte wanneer ik een witte achtergrondkleur had. Ik heb toen contact opgenomen met de fabrikant, ze hebben m'n schermke vervangen ;)

Het zou ook kunnen liggen aan je refresh rate van je scherm. Zet die es hoger/lager en let dan es op of het gepiep er nog is.

Exit

Legacy Member
ik zou ook eerder denken aan het scherm, de frequenties, verander die eens (hoger)

Thadawn

Legacy Member
ik hoor licht gepiep als ik scrol met mijn muis :s, tis raar mja, ok als ge zo bij msn 7.0beta over de contact personen gaat hoor ik geluid uit mijn doos van pc komen. Op mene andere pc heb ik da nie.

Weet iemand of da geluid iets slecht is of is het nie belangrijk?

Greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan