Archief - PentiumII 350mhz als server

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VlaDiMiR

Legacy Member
Het is eigenlijk geen overclock-vraag, maar eerder een geluidsdemping-vraag :)

Ik heb dus een pII 350mhz, en ben van plan hier een linux-server van te maken, printserver, beetje webserver en dat soort zaken. Maar niks echt grafisch.
Maar ik zou dat ding liefst zo geruisloos mogelijk willen laten draaien.
Nu heb ik gehoord dat een pII 350 perfect passief te koelen is, ik heb dus de fan van mijn cpu-cooler eens uitgetrokken, en idd dat lukt degelijk. Gisteren heeft pc 5u moeten compilen, en draait nog altijd. Het enige probleem is dat mijn temperatuur-sensor naar de kloten is, en dat ik dus niet kan controleren hoe warm die effectief wordt.
Dus voor de zekerheid, is dat wel mogelijk (zonder dat die over een maand kapot is ofzo)

Ten tweede heb ik de fan van mijn geforce 256 er ook af gehaald, dat mag geen probleem zijn volgens mij, zeker omdat ik toch niet echt grafische toepassingen ga draaien, en zeker geen games.

maar nu is het grootste probleem nog de voeding...
Ik heb geen zin om er geld aan te geven, dus heeft iemand een tip hoe ik het lawaai van die voeding kan minderen? fan uitschakelen zal wel niet lukken hierbij :)


Merci voor de hulp

VlaDiMiR

Sander H

Legacy Member
ne regelbare enermax of ne papst derin kan wonderen doen :) ne Spire is ook redelijk stil (heb der zo ene in ne pc steken) en blaast toch goed
ge kunt ook een weerstandje in serie steken zoda hem op vb 7V draait

VlaDiMiR

Legacy Member
Scjeir zei:
ne regelbare enermax of ne papst derin kan wonderen doen :) ne Spire is ook redelijk stil (heb der zo ene in ne pc steken) en blaast toch goed
ge kunt ook een weerstandje in serie steken zoda hem op vb 7V draait
Dan hebt ge het over de voeding neem ik aan, gaat die op 7V aanzienlijk minder lawaai maken?
edit: typo

***ARF***

Legacy Member
kzou uwe huidige fan vervangen
kost u echt geen geld (10€ ofzo)
en ge zijt zeker da ze koel blijft
en gaat ineens de evntueele warme lucht ook beter uit u case zuigen

zoekt er gewoon eene me minder db en meer airflow

VlaDiMiR

Legacy Member
***ARF*** zei:
kzou uwe huidige fan vervangen
kost u echt geen geld (10€ ofzo)
en ge zijt zeker da ze koel blijft
en gaat ineens de evntueele warme lucht ook beter uit u case zuigen

zoekt er gewoon eene me minder db en meer airflow
Dus de fan van de voeding vervangen?

***ARF***

Legacy Member
yep
steekt er ne enermax in ofzo
die hoorde ver ni draaien , en stel da ge het toch nog te luid vind.
daar zit normaal altij al een potentiometerke bij voor diene harder en trager te doen draaien.

en zet ineens de stofzuiger der is op
da diene trug proper is en der wa gemakkelijker flow doorgaat

VlaDiMiR

Legacy Member
Late reactie, maar beter laat dan nooit
Gewoon ff merci voor de reacties, ga er eens werk van maken deze week.

VlaDiMiR

citrofenwick

Legacy Member
mijn broers P II 400 @ 450 zijne processor is ook passief gekoeld :)

Eneeft dan ook de hd's in een soort van mousse gedraaid en ge kunt die pc praktisch NIET horen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan