VlaDiMiR
Legacy Member
Het is eigenlijk geen overclock-vraag, maar eerder een geluidsdemping-vraag 
Ik heb dus een pII 350mhz, en ben van plan hier een linux-server van te maken, printserver, beetje webserver en dat soort zaken. Maar niks echt grafisch.
Maar ik zou dat ding liefst zo geruisloos mogelijk willen laten draaien.
Nu heb ik gehoord dat een pII 350 perfect passief te koelen is, ik heb dus de fan van mijn cpu-cooler eens uitgetrokken, en idd dat lukt degelijk. Gisteren heeft pc 5u moeten compilen, en draait nog altijd. Het enige probleem is dat mijn temperatuur-sensor naar de kloten is, en dat ik dus niet kan controleren hoe warm die effectief wordt.
Dus voor de zekerheid, is dat wel mogelijk (zonder dat die over een maand kapot is ofzo)
Ten tweede heb ik de fan van mijn geforce 256 er ook af gehaald, dat mag geen probleem zijn volgens mij, zeker omdat ik toch niet echt grafische toepassingen ga draaien, en zeker geen games.
maar nu is het grootste probleem nog de voeding...
Ik heb geen zin om er geld aan te geven, dus heeft iemand een tip hoe ik het lawaai van die voeding kan minderen? fan uitschakelen zal wel niet lukken hierbij
Merci voor de hulp
VlaDiMiR

Ik heb dus een pII 350mhz, en ben van plan hier een linux-server van te maken, printserver, beetje webserver en dat soort zaken. Maar niks echt grafisch.
Maar ik zou dat ding liefst zo geruisloos mogelijk willen laten draaien.
Nu heb ik gehoord dat een pII 350 perfect passief te koelen is, ik heb dus de fan van mijn cpu-cooler eens uitgetrokken, en idd dat lukt degelijk. Gisteren heeft pc 5u moeten compilen, en draait nog altijd. Het enige probleem is dat mijn temperatuur-sensor naar de kloten is, en dat ik dus niet kan controleren hoe warm die effectief wordt.
Dus voor de zekerheid, is dat wel mogelijk (zonder dat die over een maand kapot is ofzo)
Ten tweede heb ik de fan van mijn geforce 256 er ook af gehaald, dat mag geen probleem zijn volgens mij, zeker omdat ik toch niet echt grafische toepassingen ga draaien, en zeker geen games.
maar nu is het grootste probleem nog de voeding...
Ik heb geen zin om er geld aan te geven, dus heeft iemand een tip hoe ik het lawaai van die voeding kan minderen? fan uitschakelen zal wel niet lukken hierbij

Merci voor de hulp
VlaDiMiR