Archief - pe16 vraagje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Damentorion

Legacy Member
Kan er me iemand bevestigen of deze kaart AGP of PCI-express is en wat die pe16 betekend ?

Pe16 6600GT TDH DDR128 TV/Out DVI Vga Leadtek

Aangezien er VGA en pe16 in staat weet ik niet wat deze kaart is.
Ik denk dat pe16 = PciExpress16 betekend?
en VGA spreekt wel voor zichtzelf denk ik

Cranox

Legacy Member
Daar het een 6600GT is denk ik ook dat het een PCI-E kaartje is

Damentorion

Legacy Member
dus die pe16 betekend pci-express ?

en die vga die in de naam staat dat is dan voor de show of heeft die een betekenis ?

Kben nogal onzeker met al die pci express kaarten en die benamingen die vrij verwarrend zijn. Ik moet er vrij zeker van zijn, dus iemand die het me kan bevestigen dat deze kaart vga of pci express is ?

Van het merk Chieftek zijn er wel 2 versies denk ik, vga en pci-express maar ben niet al te zeker, ben al even aan het googlen maar ik word er niet veel slimmer van.

bedankt

Cranox

Legacy Member
VGA is gewoon een standaard , normaal staat dat zelfs niet in de naam ( dus het is gewoon show )
Hier is de hoofdsite http://www.leadtek.com.tw/eng/3d_graphic/index.asp?lineid=1
Je zal zien dat der 2 modellen uit zijn AGP en PCI-E , doch daar er PE16 staat is dit bijna zeker eentje op PCI-E.

Wil je 100% zeker zijn mail dan eens naar de winkel waar je deze kaart wilt kopen.

Mr. M

Legacy Member
EDIT: omg lol sorry stond er al :doh:
mss toch ma best gaan slape want amai

nvm dus

Damentorion

Legacy Member
ok, merci, is al wat duidelijker :)

Zijn er moederborden met pci-express die een amd athlonxp socket A 2500+ ondersteunen ?

Want veel mobo's vind ik niet

apa

Legacy Member
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er nog PCI-Express moederborden uitkomen voor het SocketA-platform... AMD is nu volop bezig aan diens opvolger(s) en SocketA zal dan ook op termijn verdwijnen.

PE16 staat voor "PCI-Express 16x". 16x omdat een PCI-Express slot voor een videokaart aan 16 maal zo snel werkt als de basis versie van PCI-Express.

Laat je niet misleiden: PCI-Express 16x is momenteel niet performanter dan AGP 8x (voor zover de rest van het systeem gelijk blijft). Zelfs met AGP4x komen de huidige systemen (en videokaarten) nog ruimschoots toe.

De 6800GT GPU is een AGP-chip, geen PCI-Express chip! Er bestaan wel PCI-Express kaarten met deze GPU aan boord, maar die kaarten bevatten eveneens een converter-chip die nVidia de "HSI-bridge" noemt (bij ATI is er momenteel nog geen equivalent van die HSI, maar die komt later wel onder de naam "Rialto"; die zal je o.m. kunnen vinden op de X700 kaart voor AGP).

De HSI-bridge geeft geen noemenswaardige verschillen in performance t.o.v. de native werking.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan