Archief - Pda navigatie?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davyke

Legacy Member
Nou ik ben op zoek voor men vader naar een pda met navigatie software op. Alleen is er wel een uitgebreid aanbod. Wat kiezen dus?

Je hebt Tom Tom, Alturion, Route 66, Flash, ...

Wat is er aan te raden? Zijn de updates en uitbreidingen vergelijkbaar? Hebben ze allemaal dezelfde functies (weervoorspellingen, files, alternatieve routeberekening, ...)

Dan zijn er natuurlijk nog de pda's zelf he... HP, Medion, Mitac, Palm, ...

Wie kan er mij iets degelijks aanraden. Rekening houden met prijs/kwaliteit. Het zal niet echt professioneel gebruikt worden meer voor de zakagenda en de navigatie in de auto.

Bedankt !!!

Djerko

Legacy Member
De beste koop die je voor het moment kan doen is volgens mij een Mitac Mio 168 of een Yakumo Delta 300 (da's beide hetzelfde toestel maar de accesoires zijn bij de yakumo wat minder, zoals geen opbergzakje, oortjes, zwanehals). Logisch dan ook dat die yakumo wat minder kost dan de mitac. Het grote voordeel aan deze pda is dat de gps ontvanger op het toestel zelf zit. Met een externe gps muis heb je oftewel een kabeltje nodig of je gebruikt een bluetooth gps muis maar dan wordt het geheel wel iets duurder natuurlijk. En ook het scherm is echt wel prachtig.

Qua software heb je dan Tomtom die volgens ik gehoord heb stabieler en sneller is dan Alturion. Al heb je dan bij Alturion 6 stukken meer zoals het weer, updates ivm files enzo... Alternatieve routeberekening vind je in beide paketten. Ik gebruik zelf de mitac met tomtom en da's echt 'n fijne combinatie.

Thingie

Legacy Member
Denk eraan dat de luidspreker van een PDA ERG zwak is. Heb er ooit ook ene gehad en daar verstond ge niks meer van als ge de radio op had staan of las uwen auto een beetje rammelt zoals de mijne.

Davyke

Legacy Member
Enige suggestie waar ik ze best kan kopen? Regie Herentals (centrale Kempen)

Bedankt tot hiertoe !!! Die Mitac heb ik ook al ergens anders aangeraden gekregen.

Lan

Legacy Member
Online is de beste site www.pdashop.be
Ikzelf gebruik een ipaq 2210 + tomtom carkit. Mét daarbij Checkpoint POI voor de flitspaalkes natuurlijk :D

Als ik er nu 1 koop dan is het er een met een VGA scherm. Vb. Asus A730 of iets dergelijks.

El Jerros

Legacy Member
Wij hebben een hp ipaq in combinatie met alturion en een bluetooth gps ontvanger en ik moet zeggen dat da degelijk werkt. Onlangs een update geinstalleerd en de stem was ineens veel harder! eigenlijk weinig op aan te merken

Davyke

Legacy Member
Moest er iemand een prijsactie weten ergens in een winkel... let me know...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan