Archief - PCI Express x1 = pci

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

$ilencer

Legacy Member
yow

PCI Express x1 is dat helemaal hetzelfde als het oude standaard PCI aansluitingen op de gewone computers?

silencer

$ilencer

Legacy Member
ik heb eigenlijk mijn vraag verkeerd gesteld, hiervoor mijn excuses, kan ik een pci kaart van uit mijn oude pc in een pci expres 1x slot steken. In de forum deel software onder de stiky is dat lijk niet duidelijk vermeld, ik wil gewoon duidelijk antwoord erop.

Dit is wat er in de stiky staat: "die vinden nog steeds (beperkt) plaats op de moederborden van de toekomst"

Maar mijn vraag is of dat compatibel is. Al iemand ervaring mee?

Orbie

Legacy Member
Nee, PCI is een slot van zo een 10cm lang, PCI-E x1 is zo'n 3cm lang :)

Tir'Quatill

Legacy Member
PCI-E is nieuwe AVG. PCI-X is nieuwe pci. In PCI-X kunde dus gewone PCI kaarten steken.

Ironpole

Legacy Member
volgens mij zijn die nieuwe PCI sloten erg kort en krijgt ge da er nie ingepropt ze :wtf: :unsure:

Davion

Legacy Member
idd, klopt ook...

PCI-E is bovendien een TOTAAL andere standaard met een point2point verbinding waar AGP/PCI/PCI-X dat niet is... bijgevolg kunde dus geen PCI apparaten in een PCI-E x1 slot steken (niet in lengte, en al kwam de lengte overeen dan zou het nog niet werken)...

$ilencer

Legacy Member
dus kort samengevat pci-e is een volledig nieuwe bus en niet compatibel met de standaard pci en pci-x is de opvolger van pci.

Exit

Legacy Member
$ilencer zei:
dus kort samengevat pci-e is een volledig nieuwe bus en niet compatibel met de standaard pci en pci-x is de opvolger van pci.
nie geheel juist

PCI-E is den opvolger van pci
pci-x is de versie vooor servers (sneller enzo)

Zwan

Legacy Member
PCI-Express x16

Technologie in se is net hetzelfde als de x1 sloten, alleen heeft het een 16x hogere bandbreedte. Een PCI-E 16x slot is ook langer (en ge hebt er maar max 2 van).

eniac

Legacy Member
Tir'Quatill zei:
PCI-E is nieuwe AVG. PCI-X is nieuwe pci. In PCI-X kunde dus gewone PCI kaarten steken.

Dit is echt zwaar fout hoor...
PCI-E moet zowel AGP als PCI gaan vervangen. PCI-X is, zoals gezegd, een reeds langer bestaande oplossing voor servers en zal nooit zijn intrede maken in de desktopmoederbordjes.

Softwarematig zijn alledrie compatibel met elkaar, btw.

Tir'Quatill

Legacy Member
eniac zei:
Dit is echt zwaar fout hoor...
PCI-E moet zowel AGP als PCI gaan vervangen. PCI-X is, zoals gezegd, een reeds langer bestaande oplossing voor servers en zal nooit zijn intrede maken in de desktopmoederbordjes.

Softwarematig zijn alledrie compatibel met elkaar, btw.

Mijn excuses voor mijn foute informatie dan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan