Archief - Pc ziet CPU als minder...plz help

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Risky

Legacy Member
Hey all
Gisteren heb ik mijn harde schijf geformatteerd en Windows er terug opgezet. Van neigen werkt die nu als een TGV :niceone:
That's the good part.

Nu.. ik heb dit probleem al eens gehad maar ben vergeten hoe het op te lossen, het luidt als volgt:

Als ik configuratiescherm open en dan "systeem" ziet em enkel cpu van 1.25 Ghz (in pentium dan) kheb nen athlon 2000 , maar das normaal ne 1.67 Ghz
em ziet enkel 1.25 Ghz van die 1.67Ghz , natuurlijk zou ik graag willen dat em alles ziet dus de volle 1.67 Ghz

Plz help,
wat kan ik doen?
(service pack 2 is nog niet geïnstalleerd, de eerste wel al, al denk ik dat da weinig uitmaakt want toen ik daprobleem had bestond service pack 2 nog nie en heb ik da ook opgelost..)

thx bij voorbaat :)

Suphafly

Legacy Member
verkeerd forum

ge moet u fsb in u bios om 133mhz zetten vriend had zelfde probleem deze week :]

Conqie

Legacy Member
uw frontsidebus goe zette
maar ik zou dezen thread delete en op hardware poste :)

Risky

Legacy Member
ah sorry, my bad.

euhm er stond dat ik tot 280 mhz kan.
Kan er mij iemand uitleggen of dat aan te raden is, of er iets kan mislopen, etcetera.

tis trouwens gelukt.
danku voor verdere hulp :doc:

Mr. M

Legacy Member
ja da KAN idd, ma k raad het zeker ni aan :p
dus ALS ge het op het hoogst zet zijde aant overclocke en wel zwaar ook (te zwaar)
dus tis best da als ge da wa hoger wilt zetten, ge is goe nakijkt hoe ge best overclocked (Overclock forum sticky) en da ge wsl voor betere cooling gaat moeten zorgen enzo

Risky

Legacy Member
aha
er zit dus betere gelcooler op (niet de standaard, apart gekocht)

maar stel dat ik hem niet op maximum zet, maar op 200
dan koop ik nieuwe cooler. (advies voor goeie, betaalbare cpu cooler?)

zou die op 200 echt probleme krijge?
en nog een vraagje, als je overcloacked, kan dat gevolgen hebben (negatieve) als je een goede cooler hebt?

Mr. M

Legacy Member
Risky zei:
aha
er zit dus betere gelcooler op (niet de standaard, apart gekocht)

maar stel dat ik hem niet op maximum zet, maar op 200
dan koop ik nieuwe cooler. (advies voor goeie, betaalbare cpu cooler?)

zou die op 200 echt probleme krijge?
en nog een vraagje, als je overcloacked, kan dat gevolgen hebben (negatieve) als je een goede cooler hebt?
lees eerst maar is goed de sticky na
overclocken doe je met kleine beetjes, niet direct van 166 naar 200 ofzo
als je een oudere amd hebt kan je ook nog met de multiplier spelen enzo ma ik ken er zelf niet zo heel veel van

maar als je die sticky niet naleest en je zet em te hoog kan het goed zijn dat je CPU binnen de kortste keren fried is
er is weldegelijk een risico aan verbonden he

sToRm

Legacy Member
Risky zei:
aha
er zit dus betere gelcooler op (niet de standaard, apart gekocht)

maar stel dat ik hem niet op maximum zet, maar op 200
dan koop ik nieuwe cooler. (advies voor goeie, betaalbare cpu cooler?)

zou die op 200 echt probleme krijge?
en nog een vraagje, als je overcloacked, kan dat gevolgen hebben (negatieve) als je een goede cooler hebt?

12.5 staat uwe multiplier.

op 133mhz = 1662 stock speed
op 200mhz = 2500 Bye bye systeempke :p

ge kunt stap per stap uwe mhz verhogen ( per 5 ofzo).
kunt best ééns op het "o'clocking" forum (in de sticky) gaan zien eer ge begint.

krisse

Legacy Member
hoogstwaarschijnlijk is uwe 2000+ ne palomino core en deze overklokken heel slecht...

kutteke

Legacy Member
is kans op da het tb-b is , ik heb nog zo ne 2000+ gehad heeft nog 2500mhz gedaan, wel op 1.95 vcore maar em deed et ;)

Conqie

Legacy Member
ik heb ook nen tb-b maar ik heb nog nie verder oc'ed om da mijn geheuge al veel te veel afziet :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan